Companii

Stephen Stead se uita dupa achizitii pentru LaborMed si are in vedere triplarea valorii companiei in patru ani

Stephen Stead se uita dupa achizitii pentru LaborMed si are in vedere triplarea valorii companiei in patru ani

Stephen Stead, CEO al LaborMed

21.03.2008, 21:55 97

Producatorul farmaceutic LaborMed Pharma, intrat la inceputul acestui an in portofoliul fondului de investitii Advent International pentru 123 mil. euro, este interesat sa creasca prin achizitii atat pe piata locala, cat si in statele din jur.
"Ne uitam spre doua zone in acest moment: companiile foarte mici si companiile mari care au in portofoliu foarte multe produse si doresc sa renunte la o parte din ele. Nu avem constrangeri legate de buget in momentul de fata. Avand un fond de investitii ca actionar nu banii sunt problema. Daca gasim o afacere de 100 milioane de euro pe care o consideram interesanta o vom cumpara", a spus Stephen Stead, CEO al LaborMed.
In cazul achizitiei de produse, valoarea acestora este de circa trei ori mai mare comparativ cu nivelul vanzarilor realizate intr-un an, iar managerul britanic da exemplu un produs cu vanzari anuale de
3 mil. euro care nu ar costa mai putin de 8-9 mil. euro.
Pe lista produselor la care LaborMed se uita se afla peste 100 de medicamente, ceea ce ar putea dubla portofoliul.
Stead detine impreuna cu alti doi noi membri ai echipei de conducere Mircea Ilie, CFO si Adrian Stroilescu, business development manager, "un pachet minoritar" din actiunile LaborMed, estimat la sub 10%.
Stead este unul dintre cei mai cunoscuti executivi din industria farmaceutica, ocupand in perioada 2004-2006 functia de CEO al unui alt producator de top, Terapia. Anterior venirii la LaborMed a fost CEO al Polpharma, liderul pietei poloneze de profil.
Mircea Ilie, CFO-ul LaborMed, a lucrat cu Advent la trei dintre proiectele din Romania, Brewery Holdings, Euromedia si Terapia. Adrian Stroilescu, noul business development manager, este de profesie medic si are experienta in distributie, marketing, vanzari, business development capatata atat in companii locale, cat si in multinationale incepand cu 1998.
Obiectivele noului management prevad ca LaborMed sa atinga o cifra de afaceri de 100 mil. euro in urmatorii patru-cinci ani comparativ cu nivelul de 28 mil. euro raportat in 2007. Din punctul de vedere al valorii companiei, Stead spune ca aceasta ar putea creste de 3-4 ori in patru-cinci ani. Sub mandatul lui Stead, valoarea Terapia a crescut de peste sapte ori in 4 ani, insa ar fi "nerealist" sa-si propuna acelasi lucru si la LaborMed.
"Trebuie sa intram in aliante stategice, sa introducem noi produse si ne uitam spre achizitii in state precum Ucraina, Rusia sau Turcia. LaborMed s-a dezvoltat foarte mult, dar trebuie sa ne consolidam pozitia, sa relansam portofoliul", a mai spus Stead.
Strategia pe care Stead a prezentat-o pentru LaborMed este similara cu cea pe care a adoptat-o in cazul Terapia, care in 2005 a cumparat doi jucatori de dimensiuni mici, Pharmaplant si Promedic.
Pentru acest an, reprezentantii LaborMed estimeaza o cifra de afaceri de 35-40 mil. euro.
La nivelul anului trecut, marja profitului operational (EBITDA) a fost de 30%, in linie cu nivelul din industrie, potrivit lui Stead. "Nu este realist sa ne dorim sa ajungem numarul unu in piata. E greu sa te mentii pe o astfel de pozitie in Romania. Vizam pentru LaborMed o masa critica, iar la nivelul cotei de piata avem o tinta de 5% pentru urmatorii trei ani", a adaugat reprezentantul LaborMed.
In prezent echipa LaborMed numara 50 de reprezentanti medicali, numarul acestora urmand sa se dubleze anul acesta.
Advent International este una dintre cele mai mari firme de private-equity din lume, care si-a inceput activitatea de investitii in Romania in 1997. Portofoliul Advent a inclus de-a lungul timpului: Dufa, Terapia, Brewery Holdings, Euromedia, Mobifon Connex, Ceramica Iasi. Preluarea LaborMed a fost o tranzactie de tip leveraged management buy-in.


LaborMed, de la primii pasi la o afacere de 123 mil. euro

1991: un grup de medici si farmacisti romani pun bazele producatorului;
1992: compania avea 8 angajati si lanseaza un portofoliu de 7 produse;
1996: LaborMed incepe primele exporturi catre Republica Moldova;
2000: reteaua de distributie a fost extinsa la 8 depozite in Bucuresti, Craiova, Cluj-Napoca, Timisoara, Brasov, Bacau, Iasi si Galati;
2003: LaborMed atinge o cifra de afaceri de 10 mil. euro, cu un portofoliu de 55 de produse;
2004: producatorul urca pe locul doi la nivelul pietei medicamentelor cardiovasculare si locul 5 in topul firmelor farmaceutice romanesti;
2007: se finalizeaza constructia unei noi unitati de productie si se extinde portofoliul la 80 de medicamente;
2008: este preluat de catre Advent International care il aduce pe Stephen Stead in pozitia de CEO

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO