Companii

Southgate isi incheie mandatul in JTI cu un plus de 43% la profit

09.11.2008, 15:37 35

JTI Romania, unul dintre primii trei jucatori de pe piata locala a tutunului, a inregistrat dupa primele noua luni ale anului o crestere de 30% a afacerilor, pana la 333 mil. euro, atat pe fondul unor volume mai mari, cat si pe fondul majorarii preturilor in intreaga industrie.

Volumele de vanzari ale JTI Romania au crescut cu 15% fata de perioada similara a anului trecut, printre brandurile din portofoliul companiei numarandu-se Winston, Camel sau Monte Carlo. Totodata, achizitia Gallaher de catre JTI la nivel international a intarit si prezenta companiei in Romania, care si-a imbogatit portofoliul cu branduri precum Smart, Ronson sau Sobranie.
Compania, care a anuntat recent crearea unui business center in Ro-mania pentru alte doua piete - Croatia si Bulgaria -, a numit incepand cu 1 noiembrie un nou manager pentru cele trei piete, Neil Coupland. Coupland l-a inlocuit pe Martin Southgate, care a stat la carma JTI Romania in ultimii doi ani si care va conduce operatiunile grupului in Irlanda.
Neil Coupland are 18 ani de experienta in industria tutunului, iar in ultimii trei ani s-a ocupat de vanzari si business development in divizia "Alcool-Tutun" a SICPA Product Security.
JTI a inregistrat anul trecut afaceri de 389 mil. euro pe piata locala, in crestere cu 40% fata de anul precedent, in timp ce marja de profit a fost de circa 3%. Dupa primele noua luni ale anului profitul JTI Romania a crescut cu 43% comparativ cu perioada ianuarie-septembrie a anului trecut, potrivit reprezentantilor companiei.
Valoarea pietei tutunului a fost de 2,5 mld. euro anul trecut, aceasta piata fiind impartita de trei jucatori mari, Philip Morris, British American Tobacco (BAT) si Japan Tobacco International (JTI).
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO