Companii

Sorin Preda, Global Vision: Constanţa este cel mai mare hub de infrastructură şi resursă umană neexploatat din Europa. „Vrem să construim un proiect industrial de 200 de milioane de euro.“

Sorin Preda, dezvoltatorul Global Vision: Suprafaţa construită estimată pentru acest parc va fi de 550.000 - 600.000 mp

Sorin Preda, dezvoltatorul Global Vision: Suprafaţa construită estimată pentru acest parc va fi de 550.000 - 600.000 mp

Autor: Bogdan Alecu

27.08.2018, 00:07 6881

Dezvoltatorul Global Vision, controlat de omul de afaceri român Sorin Preda, a cumpărat anul trecut un tren de aproape 100 de hectare în apropierea Portului Constanţa şi a demarat procedurile pentru a dezvolta un proiect industrial cu o valoare estimată la 200 de milioane de euro, potrivit declaraţiilor sale. Anterior, în 2008, pe acel teren austriecii de la Voestalpine voiau să construiască un combinat siderurgic.

„Planul este să dezvoltăm 70.000-80.000 de metri pătraţi anual, ca în şase ani să avem 550.000 - 600.000 mp de proiect mixt use. Noi putem începe singuri proiectul sau în asociere cu un partener. Acum cel mai activ investitor se uită la proiect şi face o analiză a acestuia. Şi mai sunt două fonduri de investiţii cu care Global Vision colaborează afară şi care se uită să intre în România şi se uită numai la dez­voltări mari“, a subliniat antreprenorul.

Global Vision mai deţine clădirea de birouri Brătianu din apropierea Pieţei Universităţii, a dezvoltat proiectul rezidenţial Origami Residence din Timişoara şi a dezvoltat pentru Globalworth Timişoara Airport Park.

Potrivit datelor din piaţă, dezvoltatorul de birouri Globalworth analizează proiectul celor de la Global Vision. Globalworth de asemenea colaborează cu compania lui Sorin Preda pentru dezvoltarea parcului industrial Timi­şoara Airport Park (TAP).

„Suprafaţa construită estimată pentru acest parc va fi de 550.000 - 600.000 mp şi valoarea investiţiilor va fi de peste 200 mil. euro - doar acest proiect. Valoarea terenului cu business plan este de circa 20 mil. euro. Ne propunem ca în viitor să gândim o dezvoltare a întregului lot de 300 de hectare. Zona este una de agricultură şi terenurile sunt ex­ploatate ca terenuri agricole“, a spus CEO-ul dezvoltatorului.

El a subliniat că Planul Urbanistic Zonal (PUZ-ul) este deja în lucru şi estimează că în septembrie va fi gata.

El spune că în prezent Constanţa nu dispune de centre logistice care să permită dezvoltarea portului, iar companiile de transport decid să-l ocolească şi pentru că transportul acolo presupune costuri suplimentare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO