Ionel Ghiţă, preşedintele fabricii Softronic din Craiova şi unul dintre acţionarii companiei, singura care produce rame şi locomotive electrice în Europa de Est, spune că anul viitor mizează pe Ungaria şi Turcia pentru vânzarea locomotivelor electrice şi a trenului Hyperion.
„Ne bazasem că trenul Hyperion, pe care l-am făcut, va intra în serviciul CFR Călători, însă nu s-a întâmplat asta, nu a existat finanţare, aşa că nu mizăm anul viitor pe piaţa românească.“
Compania Softronic din Craiova a construit în acest an primul tren electric (Hyperion), finanţat de Garanti Bank cu 4,3 milioane de euro. Trenul poate atinge o viteză de 160 de kilometri pe oră. Dezvoltarea prototipului a durat doi ani şi jumătate. De la 1 august trenul a circulat pe ruta Craiova-Bucureşti-Constanţa, iar acum circulă pe Bucureşti Nord- Craiova-Braşov. Un bilet pe această rută costă 55 de lei. Astfel compania producătoare încearcă să îşi acopere costurile cu construcţia trenului.