Companii

Singura piaţă unde liderul are 90% din vânzări: Pandemia a lovit în plin piaţa gumei de mestecat. Vânzările au scăzut cu peste 20% în doi ani

ANALIZĂ

♦ Gigantul american Mars are o cotă de piaţă de 89,4%, după integrarea Wrigley, cu branduri precum Orbit, Hubba Bubba, Airwaves şi Winterfresh, dar şi altele ♦ Românii sunt aşteptaţi să cheltuie anul acesta circa 360 mil. lei pe gumă de mestecat sau pentru baloane ♦ Până în 2019 inclusiv, piaţa se afla pe un trend ascendent, trend întrerupt de pandemie.

Piaţa gumei - de mestecat şi pentru baloane – a fost lovită în plin de pandemia de COVID-19 care a schimbat obiceiurile de consum ale românilor. Astfel, timpul mare petrecut în casă, lipsă vieţii sociale şi munca de acasă au făcut ca vânzările să fie estimate pentru acest an la puţin sub 360 mil. lei, cu peste 20% mai mici decât în 2019, ultimul an de dinainte de pandemie.

Pentru această piaţă, vânzările sunt aşteptate să scadă şi în acest an, în pofida faptului că multe restricţii deja s-au ridicat, primele luni din 2021 având un impact negativ asupra cererii.

„Piaţa gumei este aşteptată să continue să sufere în 2021 şi să scadă atât în volum, cât şi în valoare, restricţiile impuse de autorităţi din cauza pandemiei (în primele luni din an – n.red.) limitând nevoia consumatorilor pentru gumă de mestecat“, spun analiştii companiei de cercetare de piaţă Euromonitor.

Citește continuarea pe zfcorporate.ro

Companii - care are si subcategorii
AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.