Companii

Simex din Salaj: Am castigat doar pentru ca s-a scumpit mobila

07.12.2005, 17:30 46

Grupul Simex din Salaj, care activeaza in industria autohtona de mobila, a realizat pe primele noua luni ale anului vanzari de aproape 10 mil. dolari (7,91 mil. euro), in crestere cu 11 procente fata de perioada similara din 2004.

"Mare parte din crestere se datoreaza majorarii pretului mobilei, in conditiile in care oferta a scazut, iar cererea s-a mentinut constanta. Am inregistrat mai exact o crestere in valoare deoarece ca volum trendul a fost unul descendent", a declarat Calin Tamasan, directorul de marketing al grupului.

Compania estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de aproximativ 14 mil. dolari (11,25 mil. euro), in crestere cu 12% de la 12,5 mil. dolari (10,06 mil. euro) in 2004.

Grupul Simex este format din sapte fabrici producatoare si o societate care pe langa activitatea comerciala se ocupa si de cercetare-proiectare. Compania se axeaza pe productia de dormitoare, sufragerii, biblioteci sau camere de zi. Actionarii majoritari ai Simex sunt asociatia salariatilor si un grup de persoane fizice.

Planurile companiei pentru 2006 includ atat intrarea pe noi piete, cat si consolidarea celor pe care activeaza deja. Simex a derulat in acest an investitii in valoare de 2 mil. euro, banii mergand, conform reprezentantului companiei, in utilaje performante si deschidere de noi capacitati de productie.

90% din productia companiei se orienteaza catre export, principalele destinatii fiind spatiul CSI, Italia si Spania. In aceste conditii, evolutia cursului de schimb a adus pierderi considerabile producatorului din Salaj, acestea fiind evaluate la peste 500.000 de euro.

Pe ansamblu, exporturile de mobila ale Romaniei au inregistrat pe primele noua luni ale anului o scadere de aproximativ 2,9% in lei, fata de aceeasi perioada a anului trecut, potrivit datelor furnizate de Asociatia Producatorilor de Mobila din Romania (APMR). Diminuarea este pusa pe seama deprecierii monedei europene si a faptului ca Uniunea Europeana este destinatia a 85% din livrarile producatorilor romani.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO