Companii

Selgros a investit 6 milioane euro în reamenajarea magazinelor din Băneasa şi Berceni

Selgros a investit 6 milioane euro în reamenajarea...

Autor: Ana Maria Petcana

02.09.2014, 20:04 281

Reţeaua cash&carry Selgros a investit 6 milioane de euro în reamenajarea magazinelor din cartierele Băneasa şi Berceni din Bucureşti, ale căror vânzări ar putea creşte cu până la 15% comparativ cu o unitate clasică.

"După 13 ani de prezenţă pe piaţa din România, considerăm că este oportun să continuăm tranziţia către un nou nivel al experienţei de cumpărături pentru clienţii noştri. Procesul de remodelare a început la Iaşi şi va continua şi în anii următorii ani. Investiţia este una consistentă şi in final toate magazinele vor fi remodelate. Nu am decis care va fi următorul magazin. În medie, vânzările cresc cu 5-15% după remodelare", a declarat Alexandru Vlad, directorul executiv al Selgros Cash&Carry România.

Remodelarea a presupus trecerea de la modelul de culoare paralele, la modelul de "mini-pieţe" în interiorul magazinului, transformarea funcţională a zonelor principale, îmbunătăţirea sortimentaţiei şi un nou design. Remodelarea celor două unităţi Selgros a fost finalizată într-o perioadă de 4 luni, ambele magazine având program normal de funcţionare pentru clienţi pe durata lucrărilor.

"Este un proces de umanizare a retailului, pe care ne dorim să îl replicăm în toate unităţile deţinute în România", a spus Vlad.

Referitor la afacerile în sectorul alimentar, oficialul companiei a arătat că acestea se află sub presiunea preţurilor în scădere.

"Suntem într-o perioadă în care în domeniul alimentar există deflaţie. Vindem articole la presiunea preţului, care este din ce în ce mai mare, ceea ce înseamnă că noi ne menţinem sau ne creştem uşor cifra de afaceri, însă trebuie să vindem mult mai multe bucăţi pentru a realiza cifra de afaceri din anii trecuţi", a afirmat Vlad.

În ceea ce priveşte extinderea reţelei, şeful Selgros spune că mai sunt oraşe în care pot fi deschise magazine, dar compania nu este presată de timp.

"Dorinţa noastră este să acoperim toate oraşele cu peste 200.000 de locuitori. Mai sunt cateva pete albe pe hartă, pe care să le acoperim, dar nu suntem presaţi de timp", a arătat Vlad.

La începutul anului, Selgros şi-a anunţat intrarea în comerţul online printr-un parteneriat cu platforma de servicii de aprovizionare online megamarket.ro, prin care livrează direct clienţilor peste 11.000 de produse alimentare şi nealimentare.

Anul trecut, atât cifra de afaceri, cât şi profitul net ale Selgros au scăzut, cu 9,8%, la 3,09 miliarde lei (699 milioane euro), şi, respectiv, cu 21,3%, la 54 milioane lei (12,2 milioane euro).

Selgros Cash&Carry România, parte din grupul elveţian TransGourmet Holding SE, are o reţea de 19 magazine.

Concurentul direct al Selgros este lanţul german Metro Cash&Carry, controlat de grupul german Metro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO