Companii

Segmentul mediu, noua arena de lupta a greilor industriei auto

Segmentul mediu, noua arena de lupta a greilor industriei auto

Mazda6

13.11.2007, 14:58 23

In primele noua luni ale acestui an vanzarile automobilelor de segment mediu au inregistrat o crestere de 25% in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut, sub majorarea de 52,4% a pietei importurilor, dar apropiat de cresterea totala a pietei autovehiculelor, de aproximativ 24 de procente.
Cel mai bine vandut model de clasa medie s-a mentinut VW Passat, chiar si atunci dupa ce Ford a lansat noul Mondeo. Potrivit reprezentantilor Romcar, principalul motiv pentru care Mondeo nu a preluat conducerea vanzarilor din segmentul mediu, a fost lipsa stocului la nivelul cererii. In primele noua luni vanzarile lui Passat au fost de 3.899 de unitati, in crestere cu 11,1% fata de perioada similara a anului trecut, urmat de Toyota Avensis cu 1.288 de unitati, (adica aproape o treime din volumul lui VW Passat), in timp ce Mondeo a totalizat vanzari de 1.639 de unitati, in crestere cu 125,4%.
Dupa Ford, Audi va lansa la finalul acestui an noua generatie a lui A4, ale carui vanzari vor ajunge la 1.000 de unitati in 2008, in timp ce tot in luna decembrie va urma Mazda6.
"In primele doua luni de comercializare Mondeo a inregistrat vanzari de peste 300 de unitati, in comparatie cu estimarile initiale de 250 de unitati. Cel mai probabil Mondeo nu va prelua conducerea segmentului mediu datorita faptului ca nu se livreaza la nivelul cererii existente pe piata, insa cu siguranta va fi pe locul doi din punct de vedere al vanzarilor", a declarat anterior Catalin Gavra, directorul general al Romcar, reprezentantul Ford pe piata locala.
Noua Mazda6, modelul de clasa medie al constructorului japonez, a carui platforma tehnica a fost preluata de la Ford Mondeo, va fi disponibila pe piata locala incepand cu luna decembrie a acestui an, in timp ce primele comenzi vor putea fi preluate la finalul acestei luni.
"Pretul nu este inca fixat. In orice caz, Mazda urmareste asigurarea unui avans competitiv in raport cu modelele concurente, precum Toyota Avensis, VW Passat sau Ford Mondeo", a declarat Cristian Rigu, Country Manager al Mazda Romania.
Potrivit reprezentantilor Mazda, timpul de livrare al noului model va fi cuprins intre una si doua luni. Pentru a simplifica operatiunile, numarul optiunilor a fost redus la un numar cat mai scazut, toate celelalte fiind clasificate pe trei versiuni de echipare.
Gama motorizarilor va fi alcatuita din trei propulsoare pe benzina, cu puteri cuprinse intre 120 CP si 170 CP si un diesel de 2,0 litri si 140 CP.
"Pentru 2008 si 2009 sunt planificate in prezent vanzari de cate 350 de unitati. Cu toate acestea, avand in vedere cresterea Mazda pe piata locala, este posibil ca volumul sa creasca la 400 de unitati anual", a spus Rigu.
Renault a prezentat la inceputul lunii iunie a acestui an cea de-a treia generatie a modelului Laguna, limuzina de segment mediu a constructorului francez. In Romania modelul va fi disponibil spre comercializare in primul trimestru al lui 2008, perioada in care vor putea fi preluate si primele comenzi.
Noua Laguna face parte din planul Renault "Contract 2009", prin care oficialii companiei doresc sa intareasca pozitia marcii pe piata. Modelul a fost prezentat publicului la Salonul Auto de la Frankfurt din luna septembrie a acestui an si va fi oferit spre vanzare in Europa de Vest incepand cu luna octombrie 2007.
Noua generatie va fi disponibila inca de la lansare in doua versiuni de caroserie, una cu cinci usi si una break. Cea cu cinci va avea o lungime de 4,69 metri, cu 9 cm mai lunga decat generatia actuala, fiind cu 1 cm mai lunga decat un Peugeot 407 (4,68 m), dar mai putin decat Mondeo care masoara 4,78 m.
Gama motorizarilor pe benzina va contine motorul de 2,0 litri care furnizeaza 145 CP si propulsorul supraalimentat de 2,0 litri si 170 CP, cuplat la cutia de viteze cu sase trepte proactiva.
Gama diesel va contine motorul 1,5 dCi 110 CP si cel de 2.0 dCi disponibil in trei versiuni de putere (130, 150 si 175 CP). Motorizarea de 150 CP va fi disponibila si impreuna cu transmisia automata proactiva cu sase trepte. Pentru motorizarile diesel constructorul a anuntat un consum mediu de 5,1 litri/100 km pentru cel de 1,5 litri si 6,0 litri/100 km pentru cel de 2,0 litri. Intervalul reviziilor a fost extins la 30.000 km pentru ambele motorizari diesel.
Citro?n va lansa pe piata locala noul C5 in trimestrul al treilea al anului urmator, modelul de segment mediu al constructorului francez urmand sa concureze direct cu cea de-a treia generatie a lui Renault Laguna si cu noul Ford Mondeo. Modelul C5 a fost prezentat la sfarsitul lunii octombrie in avanpremiera la Paris, acesta urmand a fi lansat pe piata vest-europeana pana la sfarsitul acestui an. Preturile noului model vor fi comunicate pentru piata vest-europeana in urmatoarele luni, iar pentru cea locala cel mai probabil in vara anului urmator.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO