Companii

Şeful Ursus: Piaţa de bere abundă în promoţii şi discount-uri şi ambalaje mari

Şeful Ursus: Piaţa de bere abundă în promoţii şi discount-uri şi ambalaje mari

Autor: Ioana David

23.10.2011, 15:32 543

Informaţiile sunt cuprinse în raportul SABMiller, grupul din care Ursus face parte şi care precizează că cererea a rămas afectată de mediul economic dificil şi măsurile guvernamentale de austeritate la care s-a adăugat "intensificarea competiţiei la nivel de preţ şi marketing".

"Condiţiile economice cu care s-au confruntat consumatorii au ridicat în continuare provocări pe piaţa berii în ultimul an. În acest context, noi ne-am concentrat pe protejarea valorii categoriei de bere, pe o piaţă care a abundat în promoţii, discount-uri şi creştere a ambalajelor în format mare", a spus pentru ZF Gary Whitlie, preşedinte al Ursus Breweries.

Whitlie va părăsi din noiembrie această poziţie hotărând totodată să se retragă şi din activitatea profesională după 27 de ani petrecuţi în gigantul SABMiller. După numai un an şi patru luni de mandat pentru Gary Whitlie, ca nou preşedinte al Ursus a fost numit Andrew Highcock, care anterior a fost, timp de doi ani, directorul general al Pivovary Topvar, compania locală parte din grupul SABMiller în Slovacia.

Înainte de SABMiller, Andrew Highcock a de ţinut diferite funcţii de conducere, cum ar fi cea de preşedinte pentru Canada şi director general pe Europa de Sud-Est al Maxxium World wide (companie internaţională de băuturi spirtoase cu mărci precum Absolut Vodka sau Remy Martin).

În trecut, el a lucrat şi pentru Diageo (companie producătoare de băuturi alcoolice) în Franţa, Marea Britanie şi Europa Centrală, ocupând diferite poziţii în departamentele de vânzări, marketing şi management general.

Rezultatele Ursus sunt însă mai slabe comparativ cu piaţa, care în primele opt luni ale anului (calendaristic) a scăzut cu 0,4%, potrivit calculelor ZF pe baza datelor Institutului Naţional de Statistică (INS). Nici vara nu a fost bună pentru berari, vânzările înregistrând un declin de 0,7% în perioada iunie-august anul acesta, comparativ cu perioada similară din 2010.

Ultimele informaţii publice disponibile sunt cele ale Asociaţiei Berarii României, care arată că în primul semestru din 2011 consumul de bere s-a ridicat la 8 milioane de hectolitri, nivel asemănător cu cel atins în perioada similară a anului trecut.

Ursus Breweries a avut anul trecut o cifră de afaceri de 279,6 milioane de euro, pierderi de 20,9 milioane de euro şi 1.644 de angajaţi, potrivit ultimelor informaţii existente pe site-ul Ministerului de Finanţe.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO