Companii

Şeful Sarantis: Clientul român a înţeles că este stăpânul nostru

Autor: Cristina Rosca

31.01.2012, 11:24 265

Sarantis, proprietarul producătorului de cosmetice Elmiplant, a realizat vânzări de 160,5 milioane de lei (37,3 mil. euro la un curs de 4,3 lei pentru un euro) în 2011, cu 1,35% mai mici decât în anul anterior, deşi iniţial compania a bugetat o creştere de 5%.

Constantin Tudorache, şeful Sarantis, explică faptul că au existat mai multe cauze care au condus la această evoluţie a cifrei de afaceri, însă principalul element negativ a fost consumul care a continuat să scadă, fiind departe de cifrele din perioada de boom, când avansul depăşea chiar 10%. "Mediul economic, în general, este încă influenţat de criza actuală, iar în piaţă este o situaţie destul de confuză şi nesigură".

În ceea ce priveşte comportamentul de consum Tudorache spune că românii s-au adaptat din mers, au devenit mai exigenţi şi mai selectivi, conştienţi de puterea pe care o au pe piaţă. "Românul a înteles că a alege un produs sau altul din raft îl face important. Producătorii şi distribuitorii se întrec în oferte care mai de care mai atractive. Se pare că asistăm în acest moment la o repozitionare din mers a preţurilor iar un calcul al inflatiei care să ţină cont şi de ofertele promoţionale cred ca ar produce mari surprize".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO