Companii

Şeful fabricii de doze de bere Can-Pack: Afacerile în T1 au stagnat, vremea nu ne-a ajutat până acum

Cristian Cornea, directorul general al Can-Pack România: Aşteptăm să vedem ce rezultate vom avea la vară şi după aceea vom decide dacă investim în extinderea producţiei sau nu. Mediafax Foto

Cristian Cornea, directorul general al Can-Pack România: Aşteptăm să vedem ce rezultate vom avea la vară şi după aceea vom decide dacă investim în extinderea producţiei sau nu. Mediafax Foto

Autor: Mirabela Tiron

11.05.2017, 00:05 333

Can-Pack România, singura fabrică din Bucureşti în care se produc ambalaje de aluminiu pentru bere şi suc, a înregistrat în primul trimestru afaceri similare cu cele din primele trei luni de anul trecut.

„Comenzile din partea producătorilor de bere şi de sucuri au fost similare cu cele din primul trimestru de anul trecut. Vremea nu ne-a ajutat până acum, aşteptăm să vedem cum va fi sezonul de vară, depindem foarte mult de condiţiile meteo“, a declarat pentru ZF Cristian Cornea, directorul general al Can-Pack România. Fabrica în care se produc doze de bere şi suc este un barometru local al consumului de băuturi alcoolice şi nonalcoolice. Unitatea din Capitală, parte a grupului polonez cu acelaşi nume, produce anual 920 de milioane de doze de aluminiu pentru bere şi sucuri.

Printre companiile pentru care Can-Pack fabrică doze metalice se numără  Heineken, SABMiller, Bergenbier sau Tuborg România.  La export, compania lucrează cu clienţi din Cipru, Turcia, Grecia, Republica Moldova, Ungaria, dar şi Africa de Sud.

„Aceeaşi situaţie este şi în Turcia sau Grecia, nici aici nu ne-a ajutat prea mult vremea. Acum suntem în discuţii cu noi clienţi din străinătate. Aşteptăm să vedem ce rezultate vom avea la vară şi după aceea vom decide dacă investim în extinderea producţiei sau nu.“

Conducerea companiei ia în calcul o  investiţie într-o nouă linie de producţie, ce ar putea creşte capacitatea de producţie la 1,5 miliarde de doze de aluminiu anual. Can-Pack vinde 60% din ambalajele de aluminiu  în România iar restul în străinătate.

Anul trecut, în România, consumul de bere a stagnat, situându-se la 15,8 milioane de hectolitri, adică 80 de litri per capita. Cel mai bun an pentru piaţa berii a fost 2008, atunci când consumul s-a situat la 100 de litri per capita. Doar o parte din producţia de bere însă se vinde în doze de aluminiu, cea mai mare cerere fiind în prezent pentru PET. Ponderea PET-ului (ambalaj din plastic) în totalul vânzărilor de bere a scăzut anul trecut cu circa două puncte procentuale, până la 51,5%, aceasta fiind cea mai mare scădere a acestei categorii în ultimii 12 ani. Berarii afirmau că evoluţia pieţei berii  din acest an depinde   de mai mulţi factori, precum  vremea şi predictibilitatea fiscală, însă speră ca vânzările să fie pe plus în 2017.

Can-Pack  a finalizat cu afaceri de 340 de milioane de lei (77 milioane de euro) în 2015, mai mult cu 10% comparativ cu anul anterior, arată datele oficiale de la Finanţe. Anul trecut, afacerile au crescut cu circa 10%.

Compania este unul dintre cei mai mari jucători cu capital polonez de pe piaţa locală, unde activează în total peste 700 de firme poloneze. La nivel internaţional, grupul polonez Can-Pack, prezent în piaţă de 20 de ani şi al cărui acţionar majoritar este compania nord-americană F&P Holding, controlează, pe lângă fabrica din România, unităţi de producţie în Polonia, Ucraina, Slovenia, Cehia, Dubai, Franţa, India, Maroc. Afacerile grupului, care are 4.000 de angajaţi la nivel global, se ridică la peste un miliard de euro.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO