Companii

Sec si Rai urca vanzarile Murfatlar cu 60% in primul semestru

15.09.2005, 17:55 26

Murfatlar Romania, unul din cei mai importanti jucatori de pe piata autohtona a vinurilor, a anuntat o crestere cu 60% a cantitatii de vin vandute in primul semestru.

"Gamele care au inregistrat cele mai mari cresteri sunt in general cele din segmentul superpremium si premium", spune Daniel Negrulescu, brand manager Murfatlar Romania.

El sustine ca, in mod traditional, volume mari de vanzari se inregistreaza pe segmentul mediu de vinuri traditionale, categorie in care Merlot-ul este cel mai cerut de consumatori.

"Evolutii semnificative au si vanzarile de pe segmentul premium: Sec de Murfatlar, Rai de Murfatlar si Lacrima lui Ovidiu", a explicat Negrulescu.

Pentru al doilea trimestru al anului, compania a raportat o majorare a vanzarilor cu 35% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Si in primul trimestru din 2005 compania a anuntat o crestere semnificativa a vanzarilor de vinuri comparativ cu perioada similara din 2005, gama care a avut cea mai importanta evolutie fiind Trei Hectare, ce si-a triplat vanzarile.

"Trebuie precizat ca vanzarile de vin cunosc o sezonalitate specifica si varful este atins in perioada septembrie-decembrie, prin urmare aproximativ 50% din vanzarile totale pe acest an sunt concentrate in acest interval", a mai adaugat el.



5 milioane de euro in promovare

Compania a lansat incepand cu aceasta luna o campanie de imagine care va implica investitii de aproximativ 5 mil. euro rate card (valori brute fara discounturi si bartere).

Potrivit lui Negrulescu, in a doua parte a acestui an se va inregistra o crestere a pretului la vin, confirmandu-se tendinta din ultimii ani.

Conform datelor din piata pretul mediu al unei sticle de 0,75 de litri de vin a crescut de la 1,7 dolari sticla in 2002 la 2,9 dolari anul trecut. "Credem ca trendul de crestere se va mentine. Indiferent care va fi pretul la sfarsitul anului, producatorii trebuie sa fie atenti, deoarece consumatorul va plati in plus numai daca va primi in plus. Altfel, piata va scadea in favoarea altor produse substituente", a mai spus Negrulescu.

Murfatlar Romania face parte din grupul Euro, care a achizitionat recent pentru circa un milion de euro plus asumarea unor datorii de peste 9 milioane de euro producatorul de ape minerale Bibco Biborteni.

Actionarii Murfatlar sunt investitori autohtoni. Acestia au preluat si pachetul majoritar de actiuni al unui producator de mezeluri, Principal Construct Prahova, o afacere dezvoltata de un antreprenor local, Claudiu Ciuciureanu.

Grupul Murfatlar dispune de 2.600 de hectare de vie si produce singurul vin licoros din Romania, Lacrima lui Ovidiu. Pe langa acesta, Murfatlar produce si vinurile linistite Trei Hectare, Sec de Murfatlar, Rai de Murfatlar si vinarsul Zaraza.

Producatorul nu vinde doar pe piata locala, ci exporta si in Statele Unite ale Americii, Marea Britanie, Germania, Finlanda, Danemarca, Israel, Japonia.

Piata vinurilor din Romania, a fost estimata de Organizatia Nationala Interprofesionala Viticola la 310 milioane de euro in 2004. Cei mai importanti competitori ai Murfatlar Romania sunt Jidvei, Cotnari, Vincon Vrancea si Vinia Iasi.

Piata este caracterizata de cresterea consumului de vin rosu in defavoarea celui alb si rose, dar si de scaderea segmentelor de vin sec si dulce in favorea celor demisec si demidulce. ioana.david@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO