Companii

Scott Moore: Forţa echipei tale te va ajuta să duci obiectivul până la capăt

Scott Moore

Scott Moore

28.05.2015, 00:05 213

Ce aveţi în minte când sunteţi în faţa inamicului? Este această situaţie similară cu cea în care un om de vânzări este în faţa clientului

Scott Moore: Câteodată inamicii te pot speria, dar trebuie să-ţi aminteşti că forţa ta este în echipă. Poţi ajunge să fii intimidat complet, dar şi pregătit. Forţa este în echipă, nu în tine. Nu aş denumi clientul ca „inamic“. Sigur că este o ţintă. Tu trebuie să te uiţi la slăbiciunile sale. Forţa echipei tale te va ajuta să duci obiectivul până la capăt.

Cum să planifici fără şe­dinţe? Cum să îţi ajustezi obiec­ti­vul din mers, pentru orice cir­cum­stanţă?

SM: Trebuie să dezvolţi in­ter­conectivitate continuă în reţea împreună cu echipa. Tre­buie să comunici constant, în timp real, astfel încât să mic­şo­rezi numărul de şedinţe, fiind com­plet interconectat în or­gani­zaţie. Poţi să ai şedinţe virtuale, chiar şi acestea reducând numărul de şedinţe. Stai co­nectat în reţea tot timpul, pentru că inter­conectivitatea rezolvă situaţiile în timp real.

Cum să minimizezi riscul pe teren, la ce trebuie să fii atent?

SM: Trebuie să înţelegi în primul rând valoarea sau importanţa obiectivului sau a targetului. Nu orice misiune este „no fail“. Unele misiuni, cum a fost cea din Afganistan, au fost un eşec. Dar sunt misiuni pe care nu trebuie să le ratezi niciodată, cum este cea în care să îţi salvezi colegii sau cea în care mergi după liderii adversarilor până la capăt. Pregătirea care să includă toate posibilele scenarii este necesară pentru a minimiza riscurile.

A fost o prezentare Power Point făcută pentru anihilarea lui Bin Laden? Câte pagini a avut?

SM: Nu am văzut niciuna, dar sunt sigur că a fost. În mod sigur a fost un breeefing. În 98% din misiuni nu am avut niciodată o prezentare Power Point, pentru că am fost atât de experimentaţi şi pregătiţi încât nu a fost necesară. Breefurile devin mai scurte pur şi simplu prin discuţii. Trainingul de înalt nivel ca echipă şi înţelegerea capa­cităţilor fiecăruia mini­mizează timpul de pregătire.

Cum s-a adaptat armata la schimbările din management? S-a pornit de la piramida militară ierarhică şi s-a ajuns astăzi la diverse concepte precum „organizare flat“, „matrice“ sau „piramidă inversată“?

SM: Armata este în continuare cea mai mare instituţie birocratică şi ierarhică. Dar dacă vorbim de ierarhii în armată, răspunsul este da şi nu. Armata s-a adaptat. Multe operaţii includ reţele (networks). Dar instituţia este foarte piramidală, cu toate că operaţional noi am învăţat să spargem piramida, să fim „flat“. Reţelele cresc, dar instituţia rămâne aceeaşi. Nu cred că ei se vor schimba vreodată, pur şi simplu sunt prea mari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO