Companii

Schimbări în conducerea Sphera Group: Lucian Hoanca este numit preşedinte CA, iar Silviu Carmaciu este ales vicepreşedinte CA pentru următorii trei ani

Schimbări în conducerea Sphera Group: Lucian Hoanca...

Autor: Roxana Rosu

15.10.2020, 09:52 503

Sphera Group (simbol bursier SFG), operatorul în sistem de franciză al lanţurilor de restaurante KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România, continuă schimbările la nivelul conducerii societăţii, prin numirea lui Lucian Hoanca în funcţia de preşedinte al Consiliului de Administraţie, după ce săptămâna trecută a anunţat desemnarea lui Călin Ionescu în funcţia de director general executiv al companiei.

Astfel, Consilul de Administraţie l-a numit miercuri, 14 octombrie, pe Lucian Hoanca, in funcţia de presedinte, şi Silviu Carmaciu, în poziţia de vicepreşedinte al Consiliului, mandatele celor doi fiind valabile până în anul 2023.

Lucian Hoanca a devenit în octombrie 2018 membru neexe­cutiv al Consiliului de admi­nistraţie al Sphera Franchise Group, el având experienţă în zona de vânzări. 

Săptămâna trecută, Sphera a anunţat şi numirea lui Călin Ionescu în funcţia de director executiv, după ce acesta asigurase conducerea interimară a companiei începând cu luna aprilie, când fostul CEO, Georgios Argentopoulos, a decis, în plină criză, să plece de la conducerea grupului de restaurante.

Sphera deţine francizele KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România şi dezvoltă brandul KFC şi în Republica Moldova şi Italia. Grupul este controlat indirect de Radu Dimofte (43,7%), Nicolae Badea (21,4%), Lucian Vlad (11,0%) şi alţi acţionari (23,9%). 

Compania a raportat pentru S1/2020 o pierdere netă de 22,3 mil. lei (excluzând impactul adoptării IFRS 16), faţă de profitul de 18 mil. lei obţinut în perioada similară a anului trecut, în timp ce vânzările în restaurante s-au cifrat la 304,5 mil. lei, echivalentul unei scăderi de 31,6%. 

La nivelul celui de-al doilea trimestru, vânzările consolidate ale Grupului au înregistrat o scădere de 54% comparativ cu T2/2019, ajungând la 106,3 milioane lei, cel mai semnificativ impact fiind resimţit în luna aprilie, când majoritatea restaurantelor au fost închise complet, iar activitatea de livrare a fost limitată.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO