Companii

Schering si-a marit vånzarile, in ciuda problemelor din sanatate

24.05.2005, 19:01 11

Compania farmaceutica germana Schering a inregistrat vånzari de aproximativ 5,4 milioane de euro pe primul trimestru al anului, rezultatele reprezentånd o crestere de 15%, raportat la aceeasi perioada a anului trecut.

"Din punctul de vedere al vånzarilor, primul trimestru a fost o perioada destul de buna, dar in perspectiva pietei, in ansamblul sau, primele trei luni nu au fost o perioada pozitiva", a sustinut Catalin Radu, directorul general al Schering Romånia.

Vånzarile pe segmentul de retail farmaceutic s-au redus in primul trimestru al anului, dar fenomenul nu a afectat intr-o masura semnificativa afacerile Schering in Romånia. "Compania are o prezenta puternica pe segmentul programelor nationale, 37% din cifra de afaceri si 50% din structura portofoliului corespunzånd acestui segment", a explicat directorul Schering.

In luna martie compania a lansat un nou contraceptiv pe piata romåneasca, Yasmin, produs care a adus venituri de circa 80.000 de euro de la momentul lansarii påna in prezent. Directorul Schering apreciaza ca produsul contraceptiv va deveni cel mai bine våndut medicament al companiei, pe plan mondial.

"In perioada urmatoare, Schering va lansa pe piata romåneasca o noua substanta de contrast (folosita in procesele de diagnostic-n.r.), precum si un nou produs destinat tratarii afectiunilor specifice perioadei de menopauza", a mai spus Radu.

Referitor la evolutia pietei farmaceutice, directorul de la Schering este reticent in a face estimari. "Evolutia intregii piete este dificil de estimat. Anul trecut, OTC-urile (produse eliberate fara prescriptie medicala) au inregistrat o veritabila explozie, fenomen care probabil se va mentine, in linii mari, si anul acesta", a relatat Radu.

Problema pietei farmaceutice nu este subfinantarea, atåt timp cåt nivelul de colectare a fondurilor este suficient, iar nivelul de redistribuire a acestora nu este corespunzator cu necesarul de consum. Cu toate acestea, directorul de la Schering este optimist in rezolvarea problemei medicamentelor compensate anul acesta. "Pentru anul in curs estimam ca vom depasi targetul stabilit initial si reactualizat, vånzarile companiei pe piata romåneasca urmånd sa ajunga la peste 13-14 mil. euro", a conchis Radu. Compania a fost infiintata in Berlin in 1851.

Anul trecut, consumul de medicamente din Romånia s-a apropiat de nivelul de 1 miliard de euro, cresterea consemnata de piata fiind de peste 30%. Pentru 2005, majoritatea jucatorilor de pe piata estimeaza o crestere de cel mult 15%. alexandru.cerchez@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO