Companii

SBS Broadcasting a preluat integral Prima TV

15.06.2005, 18:38 50

SBS Broadcasting a anuntat ieri ca si-a majorat participatia in postul de televiziune Prima TV påna la 100%, dupa ce a reusit sa achizitioneze si restul de 14% din capitalul social al postului de televiziune. Compania a platit celor trei actionari minoritari romåni care posedau pachetul de 14% ramas 2,2 milioane de euro.

Tranzactia vine dupa ce in luna martie a acestui an SBS si-a crescut ponderea pachetului detinut påna la un procentaj de 86%, cumparånd atunci inca 48,8% din actiuni.

SBS a fost actionar minoritar al Prima TV - post controlat de Cristian Burci - inca din iulie 2001, dupa ce a investit initial in televiziune in luna martie a anului 2000.

In martie 2005, SBS a preluat postul de radio Kiss FM si Radio Star.

Compania a numit atunci o noua echipa executiva pentru operatiunile de radio si televiziune pe care le desfasoara in Romånia. Christoph Buerge a devenit director operational, iar Peter W. Thrane a fost numit director financiar.

a??Preluarea restului de actiuni in Prima TV ne va permite sa ne consolidam pozitia pe una dintre pietele care prezinta unul dintre cele mai rapide ritmuri dezvoltare din Europa. Controlånd in intregime Prima TV si o companie de radio in Romånia suntem acum in masura sa realizam fuziunea dintre aceste companii. Prin integrarea operatiunilor acestora speram ca vom putea obtine sinergiile specifice unei platforme de emisie integrataa??, a declarat Markus Tellenbach, CEO al SBS Broadcasting.

Postul de televiziune Prima TV a fost infiintat in anul 1997. In luna mai s-a clasat pe locul patru in clasamentul celor mai vizionate posturi de televiziune comerciale, pe primul loc situåndu-se ProTV.

SBS a mai anuntat in comunicat ca rezultatele pe care le asteapta ar putea fi diferite de previziunile initiale. SBS spune ca acest lucru depinde de factori cum ar fi: schimbarea politicilor guvernamentale si a cerintelor organismelor de supervizare a pietei, modificarile aparute in mediul economic, schimbarile inregistrate in rata de expansiune a cheltuielilor pentru publicitate si de modul in care echipa manageriala va reusi sa administreze riscurile aferente acestor factori. SBS este un trust european de media care include televiziuni comerciale si companii de radio din Belgia, Danemarca, Finlanda, Grecia, Ungaria, Olanda, Norvegia si Suedia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO