Companii

Sase milioane de sticle de Orangina in zece luni

28.03.2006, 00:00 72

Compania Carlsrom Beverages, care detine licenta de imbuteliere pentru piata romaneasca a bauturii racoritoare Orangina, a vandut peste sase milioane de sticle la mai putin de un an de la lansare. Compania, parte a grupului URBB (United Romanian Breweries Bereprod), estimeaza ca in acest an vanzarile Orangina sa detina 11% din cifra de afaceri a grupului.

"Din totalul cifrei de afaceri a companiei noastre pe 2005, Orangina a reprezentat circa 8%, iar in 2006 estimam ca va atinge 11%", declara Irit Mazor, business development vice-president pentru Orangina in Romania. URBB, care produce sub licenta pe piata locala marcile Tuborg si Carlsberg, a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de aproximativ 72 mil. euro, in crestere cu 40% fata de 2004.

In aceste conditii, valoarea vanzarilor de Orangina ar putea depasi 5,5 mil. euro.

"Pe piata locala, vanzarile inregistrate de Orangina si-au atins obiectivele. Am inregistrat un numar de peste 6 milioane de sticle vandute, in toate cele trei variante de prezentare", a mai spus Mazor.

Dupa ce si-a atins obiectivele de vanzari, Orangina lanseaza doua noi arome, light (fara zahar) si rouge (cu portocale rosii), menite sa asigure cresterea vanzarilor pe piata locala.

"Ne propunem sa consolidam prezenta brandului pe piata din Romania", a mai spus Mazor. Ea a precizat ca dupa numai zece luni de prezenta pe piata, brandul se bucura de un awareness (n. red - grad de recunoastere) de 84%. "Cele doua arome atrag noi segmente de consumatori", spune Irit Mazor.

Orangina Light se adreseaza consumatorilor cu varsta cuprinsa intre 25 si 45 de ani, in special adolescentilor si femeilor tinere, in timp ce Orangina Rouge este consumata in special de barbati, potrivit informatiilor companiei.

Orangina este un brand international care apartine grupului Cadbury, al treilea producator de bauturi racoritoare la nivel mondial.

Potrivit informatiilor Cadbury, Orangina este lider de piata pe segmentul bauturilor carbogazoase de portocale din Franta, cu o cota de piata de 45%. Orangina este produsa in 25 de fabrici din toata lumea, care produc anual 300 de milioane de litri.

Circa 85% din volumul anual de vanzari al Orangina la nivel international este consumat in ambalajul "Bulby Bottle", de 0,25 si 0,5 litri. Pe piata romaneasca, Orangina este distribuita si in ambalaje PET de 2 litri.

In Romania, Orangina este distribuita de Carlsrom Beverages, parte a grupului URBB (United Romanian Breweries Bereprod), al carui portofoliu cuprinde exclusiv marci premium: Tuborg, Carlsberg sau Guiness.

Potrivit informatiilor companiei, care citeaza un studiu realizat de catre International Marketing Research and Communication Group, consumatorii de bauturi racoritoare sunt din ce in ce mai atenti la sanatate, la produsele pe care le consuma si la efectul pe care acestea il au asupra organismului

De la intrarea pe piata romaneasca si pana in prezent, investitiile in capacitatile de productie si distributie ale Orangina au depasit suma de 12 milioane de dolari (9,2 mil. euro).

Suma include achizitia unei noi linii de imbuteliere, a carei capacitate maxima este de 28.000 de sticle pe ora.

Consumul de bauturi racoritoare din Romania se ridica la circa un miliard de litri pe an, valoarea estimata fiind de 300 mil. euro. Principalele companii care concureaza pe aceasta piata sunt Coca-Cola HBC Romania, Quadrant Amroq Beverages (care imbuteliaza marcile Pepsico), European Drinks (Fruttia) si Romaqua (Giusto). dana.ciriperu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO