Febra cadourilor care îi cuprinde mai ales pe părinţi în perioada sărbătorilor de iarnă se traduce în businessurile companiilor care comercializează jucării în vânzări cu 20% până la 30% mai mari decât în restul anului. Mai mult, în ultimii ani fenomenul Black Friday a decalat perioada în care încep cumpărăturile cu o lună, iar părinţii încep să caute mai mult produse educative pentru a le dărui.
„Circa 20-25% din totalul vânzărilor este în perioada de Moş Nicolae, Moş Crăciun. Un amendament este că în ultimii ani comportamentul de cumpărător s-a modificat odată cu apariţia Black Friday şi lumea alege să cumpere cadouri mai consistente atunci când este Black Friday, undeva la mijlocul lui noiembrie, aşa că şi această lună a început să devină importantă în segmentul vânzărilor de jucării“, a spus pentru ZF Alice Mitu, care deţine compania ErFi Kids, specializată în comerţul cu produse pentru copii, care are şi magazine de profil în Bucureşti.