Companii

Sara Del Fabbro, noul şef al IKEA in regiune: România a ajuns pe primul loc în grup la ponderea online-ului în vânzările totale, cu o pondere de 24%, faţă de Marea Britanie, cu 18%. Deschiderea magazinului din Pallady, cel mai mare din sud-estul Europei, ne-a dublat capacitatea de a servi comenzile online

Sara Del Fabbro, CEO IKEA South East Europe

Sara Del Fabbro, CEO IKEA South East Europe

Autor: Mădălina Dediu Panaete

02.10.2019, 00:08 2002

Pariul retailerului pe online vine în condiţiile în care produsele home&deco se află în topul celor mai vândute obiecte în e-commmerce, însă magazinele fizice continuă să aibă ponderea cea mai mare în vânzările de circa 900 mil. euro de mobilă şi decoraţiuni.

Retailerul de mobilă şi decoraţiuni IKEA, care are două magazine pe plan local, aşteaptă ca în perioada următoare magazinul din zona Pallady, deschis în iunie după o investiţie de 90 mil. euro, să contribuie la continuarea creşterii vânzărilor în online, segment care a ajuns deja la 24% din totalul încasărilor din România. În anul financiar încheiat la 31 august, vânzările din e-commerce ale retailerului din România au avansat cu 35% faţă de anul fiscal anterior. Deschiderea magazinului Pallady, cel mai mare din sud-estul Europei, a dublat practic capacitatea de a servi comenzile plasate online în toată ţara, aici având sediul şi  call-center-ul IKEA România.

„România este prima ţară din grupul Ingka când vine vorba de cota de e-commerce din vânzările noastre totale - aproape 24%, în faţa Croaţiei cu 20,1% şi Marii Britanii cu 18,2%“, a spus într-un interviu acordat ZF pe e-mail Sara Del Fabbro, CEO IKEA South East Europe, regiune care include operaţiunile România, Croaţia, Serbia, Slovenia şi Ucraina.

Ingka Group deţine şi operează 423 de magazine în 52 de ţări, conform datelor disponibile la 31 august 2018. IKEA România a încheiat anul fiscal financiar 2019 (1 septembrie 2018 - 31 august 2019) cu vânzări de peste 160 de milioane de euro (fără TVA), în creştere cu 18,5% faţă de anul precedent, conform calculelor ZF pe baza datelor furnizate de companie. Astfel, online-ul a adus companiei încasări de peste 38 de milioane de euro ( fără TVA) în anul fiscal anterior.

Dezvoltarea retailerului în segmentul online vine în contextul în care articolele de home&deco se află în topul celor mai vândute produse în sectorul online, după electro-IT şi fashion, potrivit celor mai recente estimări ale Asociaţiei Române a Magazinelor Online (ARMO). Conform estimărilor ZF, comerţul online reprezintă mai puţin de 15-20% din vânzările de mobilă de pe plan local, care se ridică anual la circa 900 de milioane de euro. Pe online au pariat majoritatea jucătorilor din retailul de mobilă, printre care şi JYSK, Mobexpert sau Kika, însă aceştia deţin şi magazine fizice.

Iar pariul IKEA pe online se vede şi în numărul de puncte de colectare deschise de retailer în cele mai mare oraşe din ţară. Anul acesta, compania a deschis deja patru puncte suplimentare de colectare a comenzilor plasate online - la Constanţa, Iaşi, Cluj şi Bucureşti ? de unde clienţii îşi pot ridica produsele cumpărate anterior online sau într-unul din cele două magazine de pe plan local.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO