Companii

Sara Del Fabbro, CEO al IKEA în regiune: „Egalitatea de gen este o problemă de leadership – fiecare lider ar trebui să conducă având egalitatea în minte şi în acţiunile pe care le iniţiază“

Sara Del Fabbro: Femeile angajate sunt nevoie să-şi asume o povară dublă a sarcinilor - atât în familie, cât şi la locul de muncă, transformând într-o provoare obţinerea echilibrului între viaţa profesională şi cea privată

Sara Del Fabbro: Femeile angajate sunt nevoie să-şi asume o povară dublă a sarcinilor - atât în familie, cât şi la locul de muncă, transformând într-o provoare obţinerea echilibrului între viaţa profesională şi cea privată

Autor: Mădălina Dediu Panaete

05.03.2020, 18:54 338

IKEA este unul dintre cei mai mari retaileri de mobilă şi decoraţiuni de pe plan local, având două magazine în Capitală, şi peste 1.300 de angajaţi, conform ultimelor date.

Sara Del Fabbro, managerul care conduce operaţiunile din România şi din regiune ale retailerului de mobilă şi decoraţiuni IKEA, crede că firmele au o responsabilitate specială în a aborda inegalitatea de gen, deoarece au o influenţă directă asupra vieţii angajaţilor, clienţilor şi, prin urmare, a societăţii în general, prin intermediul politicilor la locul de muncă.

„Egalitatea de gen este o problemă de leadership – fiecare lider ar trebui să conducă având egalitatea atât în minte, cât şi în acţiunile pe care le iniţiază. Şi noi am făcut un pas mai departe prin intermediul unor noi măsuri menite să inspire la crearea unei egalităţi atât la muncă, dar şi acasă. Credem cu tărie că mediul de business ar trebui să ofere un exemplu şi să reprezinte schimbarea pe care şi-o doresc să o vadă în societăţile noastre“, a spus Sara Del Fabbro, CEO al IKEA South East Europe, regiune care include operaţiunile România, Croaţia, Serbia, Slovenia şi Ucraina.

În România, retailerul suedez IKEA are două magazine, ambele situate în Capitală, şi o echipă de peste 1.300 de angajaţi, conform ultimelor date. În ultimii ani, IKEA a avut mai multe campanii prin care să reducă decalajele de gen. În România, compania a reuşit să obţină o reprezentare egală a bărbaţilor şi femeilor în echipă. Astfel, 51,58% din forţa de muncă totală sunt femei şi 50,3% din funcţiile de conducere sunt ocupate de femei, oferind salarii egale pentru acelaşi nivel de muncă.

„Mai mult decât atât, am încurajat taţii să se implice cât mai mult în creşterea copiilor, oferindu-le acestora, suplimentar concediului de creştere a copilului, o lună plătită de concediu parental după ce partenerele lor se întorc la muncă.“

De asemenea, anul acesta IKEA a introdus o nouă formă de stimulent - luna de tranziţie pentru părinţi, menită să vină în sprijinul angajaţilor cu copii mici. Toţi angajaţii IKEA România care au devenit părinţi şi au beneficiat de concediul pentru creşterea copilului vor putea acum să lucreze cu jumătate de normă în prima lună după revenirea la muncă şi vor fi plătiţi ca şi cum ar fi lucrat cu normă întreagă.

Sara Del Fabbro, un manager care lucrează pentru IKEA din 1999, arată că în  ultimii ani s-a putut observa o mişcare în jurul egalităţii de gen, dar şi a egalităţii în general.

„Cred că este cu adevărat încurajator faptul că tot mai multe companii din regiune iau atitudine şi dezvoltă politici incluzive. Totuşi, potrivit Forumului Economic Mondial, prin cel mai recent raport Gender Global Gap, ne vor lua 99,5 ani pentru a elimina decalajul. Cred că niciunul dintre noi nu-şi doreşte să aştepte atât de mult şi, prin urmare, cu toţii ar trebui să acţionăm şi mai îndrăzneţ pentru a grăbi această schimbare“. De asemenea, ea spune că cercetările arată că atât în România cât şi în regiune, cele mai multe dintre activităţile casnice şi cele care ţin de îngrijirea copiilor sunt realizate de femei, influenţând astfel decalajul salarial şi aspiraţiile profesionale ale femeilor, ceea ce transformă într-o provocare atingerea unei egalităţi de gen în sfera profesională. Pe de altă parte, date ale Băncii Mondiale arată că, deşi femeile din România se bucură de cele mai multe ori de drepturi egale în obţinerea unui job, conducerea unei afaceri, însă în viaţa de familie nu se întâmplă acelaşi lucru.

„Femeile angajate sunt nevoie să-şi asume o povară dublă a sarcinilor: atât în familie dar şi la locul de muncă, transformând într-o provoare obţinerea echilibrului între viaţa profesională şi cea privată. Dorim să atragem atenţia asupra acestei probleme sociale, să discutăm despre ea cu alte companii, autorităţi şi să contribuim la crearea unui mediu de lucru pozitiv pentru familie, atât pentru mame dar şi pentru taţi, iar acesta este motivul campaniei noastre din acest an“. De asemenea, Sara Del Fabbro crede că relansarea unei cariere după o pauză lungă, în care te-ai dedicat în totalitate creşterii copilului, poate fi o provocare - din acest motiv, multe femei pleacă din funcţiile de conducere.

„Depăşirea acestor bariere prin formarea şi educarea angajaţilor, adoptând, în acelaşi timp, politici de perspectivă care garantează şanse corecte indiferent de gen, este, în opinia mea, un element esenţial pentru a începe crearea unui mediu egal atât pentru femei cât şi pentru bărbaţi“.

 

Cine este Sara Del Fabbro

Sara Del Fabbro lucrează pentru IKEA din 1999. Ea a activat în magazinul din Bologna, unde a deţinut mai multe roluri la nivel de senior. În 2014 a devenit deputy store manager în magazinul din Torino şi doi ani mai târziu a preluat conducerea magazinului Milano San Giuliano. În septembrie 2017, Sara a devenit deputy CEO al IKEA Italia. În iunie 2019 a devenit CEO al IKEA South East Europe, regiune care include operaţiunile din România, Croaţia, Serbia, Slovenia şi Ucraina.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO