Companii

Ce şanse au companiile antreprenoriale româneşti să devină “multinaţionale ale estului”? Toate companiile care au performat bine trebuie să se gândească la extinderea în alte ţări. O nouă piaţă poate să fie un atuu în plus

Ce şanse au companiile antreprenoriale româneşti să...

Autor: Mirabela Tiron

27.12.2021, 00:06 1054

Tot mai  multe companii, nu doar din tehnologie, exportă modelul de business în afara graniţelor, câştigă noi pieţe şi îşi consolidează operaţiunile, activând ca adevărate “multinaţionale” ale estului. Este acest concept funcţional în prezent şi poate să fie folosit în orice sector? Realitatea din teren arată că firmele din tehnologie au din start un atuu în deschiderea graniţelor, însă pe piaţa locală dar şi în regiune apar tot mai multe firme din sectoare precum transport de marfă, producţie sau turism care exportă cu success modelul de business în afara graniţelor.

În România cel mai cunoscut nume este cel al producătorului de roboţi software uiPath când vine vorba de firme care au depăşit graniţele. Compania  a scris istorie fiind prima firmă plecată din România şi care a ajuns pe Wall Street, cea mai mare Bursă la nivel mondial. Tot în tehnologie, start-upul românesc DRUID, specializat în tehnologie pentru automatizare şi aplicaţii conversaţionale lansat de Liviu Drăgan, a depăşit graniţele şI va ajunge pe piaţa din Africa de Sud, în urma unui parteneriat cu Tengent Solutions, companie de software şI tehnologie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO