Companii

Salonta si-a bugetat afaceri de 40 mil. euro

22.02.2008, 20:15 26

Principal Company, producatorul brandurilor Principal si Salonta, si-a bugetat o cifra de afaceri de 40 mil. euro in acest an, dubla fata de rezultatele cu care a incheiat 2007, estimarea fiind bazata in special pe lansarea unei noi game de produse pe segmentul super premium.
"Am finalizat anul trecut cu o cifra de afaceri de 20 mil. euro. Rezultatul este sub estimarile initiale, dar intotdeauna ne stabilim targeturi foarte mari pentru a creste. Daca nu gandesti la scara mare, nu ai cum sa obtii rezultate mari", a declarat Radu Dumitrescu, brand managerul companiei.
Atat in 2006, cat si in 2007 rezultatele companiei s-au situat sub estimarile initiale, Principal Company finalizand acum doi ani cu o cifra de afaceri de 15 mil. euro, fata de 16 mil. euro, cat estimase initial, in timp ce pentru anul trecut reprezentantii companiei estimasera o dublare a afacerilor fata de 2006. Principal a finalizat anul trecut cu o crestere de 33% a cifrei de afaceri fata de anul precedent.
"Luna ianuarie a acestui an a fost peste asteptarile noastre, deoarece am inregistrat o crestere de aproximativ 40% a vanzarilor, iar acest lucru se datoreaza in special faptului ca am lansat, anul trecut, pe piata o noua gama de produse, Matache Macelaru, situata pe segmentul super premium si axata pe retete traditionale", a spus Dumitrescu.
Potrivit brand managerului companiei, lansarea acestei game vine pe fondul repozitionarii gamei Principal pe segmentul mediu, lasand astfel segmentul super premium neacoperit.
"Vrem sa vindem anul acesta aproximativ 5.000 de tone din gama Matache Macelaru, vanzarile acestui brand urmand sa detina pana la finele anului circa 30-35% din cifra de afaceri a companiei", a mentionat Radu Dumitrescu. Aceasta inseamna ca valoarea vanzarilor pe care le va realiza anul acesta doar brandul Matache Macelarul va fi de aproximativ 10 milioane de euro.
Pentru a putea sustine vanzarile, compania a inceput saptamana aceasta o campanie de promovare a carei prima etapa va dura aproximativ trei luni, in timp ce spotul tv va rula pe ecrane pe tot parcursul acestui an.
"Deoarece anul trecut ne-am atins obiectivele dorite prin promotia gamei Principal, anul acesta vom promova pe tv doar gamele Salonta si Matache Macelarul, cea din urma beneficiind de aproximativ 60-70% din bugetul de promovare", a explicat reprezentantul companiei.
Desi nu a dorit sa specifice cat intentioneaza sa investeasca anul acesta in promovare, Dumitrescu a mentionat ca va aloca o "suma suficienta pentru a ajunge intre primii cinci investitori din industria mezelurilor", adica peste 5 milioane de euro (suma calculata in sistem rate-card). Anul trecut, bugetul de marketing alocat numai promovarii Salonta a fost de peste 3 milioane de euro.
"In prezent, cel mai rapid ritm de crestere din piata mezelurilor este inregistrat de segmentul de preparate crud-uscate, o crestere importanta fiind obtinuta si de cel al specialitatilor. Anul acesta piata va incetini ritmul, obtinand un plus de circa 10%, fata de 10-15%, cat a realizat in ultimii ani", estimeaza Dumitrescu.
Piata preparatelor din carne, evaluata la un volum de circa 220.000 de tone si peste un miliard de euro, numara printre cei mai mari jucatori companiile CrisTim, Aldis, Caroli, Angst, Elit sau Tabco-Campofrio.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO