„Să producem în ţară mijloacele de transport public, autobuze, trenuri, locomotive, dar şi maşinile agricole de care avem nevoie. Să fie sprijiniţi producătorii locali.“
În prezent autobuzele ce asigură transportul public în Capitală sunt cumpărate de la producători străini, la fel ca şi trenurile de metrou. În ultimii 15 ani, Metrorex a cumpărat 44 de trenuri de la suedezii de la Bombardier şi 16 de la spaniolii de la CAF, pe care a plătit în total circa 400 mil. euro, asta în timp ce producătorii români trăiesc exclusiv din contracte externe.
„La noi se vorbeşte de cum să atragem chinezii să ne facă termocentrale, căi ferate, în loc să fie duşi producătorii locali în China să vadă ce pot dezvolta acolo.“
ZF a dat startul proiectului „România 5% creştere economică“, prin care mobilizează clasa de business locală pentru a crea o platformă de relansare economică a României.
Citiţi în continuare pe ZF Corporate:
- nivelul PIB per capita în România; situaţia din alte ţări
- ce spune omul de afaceri despre infrastructura de transport; impactul dezvoltării porturilor asupra creşterii economice
- opinia lui Mircea Mihăilescu despre educaţie şi importanţa existenţei unui sector de învăţământ pentru meserii