Companii

Ruxandra Târlescu, partener PwC: Vânzările online din comerţul cu amănuntul sunt estimate să crească semnificativ, dar magazinul fizic va fi în continuare atractiv

Perspective postpandemie pentru industriile de retail, energie şi servicii financiare, un proiect editorial al ZF susţinut de PwC

Ruxandra Târlescu, partener PwC: Vânzările online din...
28.10.2021, 09:59 141

Perioada pandemiei de COVID-19 a accelerat sau a schimbat obiceiuri în comportamentul de consum şi în modul în care populaţia cheltuie bani, iar unele dintre aceste schimbări vor deveni permanente. Şi, aşa cum reiese din studiile noastre, sunt cinci tendinţe care se conturează pe piaţa de retail postpandemie: abordarea de tip omnichannel, reinventarea magazinului fizic, încrederea în brand, cererea crescută pentru produse sănătoase, locale şi personalizate, digitalizarea şi sustenabilitatea.

Retailerii vorbesc de multă vreme despre punerea clienţilor pe primul loc, dar sunt cazuri în care nu au implementat decizii care să susţină această strategie. Acum, însă, vor fi forţaţi să facă acest lucru întrucât clienţii au mai multe opţiuni de unde pot cumpăra şi, totodată, au şi mai multe canale de comunicare la dispoziţie pentru a ”sancţiona” retailerii sau producătorii cu recenzii nefavorabile. Prin urmare, îmbunătăţirea relaţiei cu clienţii prin disponibilitate oriunde se află aceştia (web, smartphone, magazin fizic clasic, reţele sociale), serviciile de livrare rapide sau serviciile de plată uşor de folosit vor da siguranţă şi încredere consumatorilor faţă de un anumit brand. Circa 70% dintre consumatorii chestionaţi la nivel global au indicat încrederea ca fiind cel mai important factor atunci când cumpără de la o marcă. Acest indicator a ajuns pe acelaşi palier în decizia de cumpărare cu preţul, calitatea şi comoditatea.

Şi cu toate că vânzările online din comerţul cu amănuntul sunt estimate să crească semnificativ, magazinul fizic va fi în continuare atractiv pentru consumatori. Chiar dacă sunt preocupaţi de sănătate şi siguranţă, consumatorii vor dori în continuare să facă unele cumpărături în magazinele fizice pentru că îşi doresc să testeze anumite produse.

În plus, presiunea din partea autorităţilor de reglementare şi a acţionarilor pentru iniţiative ESG va continua să se intensifice. Astfel, consumatorii doresc mai multă răspundere şi transparenţă cu privire la o serie de probleme de sustenabilitate şi de mediu în industria alimentară, inclusiv reducerea deşeurilor de ambalaje, transparenţa lanţului de aprovizionare şi practici corecte de muncă. În concluzie, comercianţii trebuie să centreze strategia pe consumatori, să anticipeze preferinţele şi experienţele pe care le doresc şi să fie suficient de agli şi flexibili ca să se readapteze rapid.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO