Companii

Romsar a vandut cosmetice de 15 milioane de euro pe primele opt luni

29.09.2004, 00:00 36

Compania de produse cosmetice Romsar Cosmetics, care vinde marcile BU si Diavolo,  a realizat pe primele opt luni ale acestui an o cifra de afaceri de 14,7 milioane euro, cu circa 15,5% mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut, a spus Constantin Tudorache, directorul general al companiei.
"Obiectivul pe care il avem pentru acest an este de 23,8 milioane de euro. Suntem de asemenea in plan si cu realizarea profitului net, care pe primele opt luni este cu 25% mai mare decat in aceeasi perioada a anului trecut", a spus Tudorache. El spune ca ascensiunea profitului s-a datorat cresterii volumului de vanzari si reorganizarii departamentelor de vanzari si logistica.
Investitiile realizate de Romsar anul acesta in logistica si marketing se ridica la 2,1 milioane de euro, finantate din profitul reinvestit.
"Punem accent anul acesta pe dezvoltarea structurii logistice, am investit intr-un nou parc auto, modernizarea depozitelor si reorganizarea departamentului de vanzari", a adaugat Tudorache.
Romsar Cosmetics, filiala a grupului elen Sarantis, a intrat pe piata in 1996, iar la ora actuala are 270 de angajati.
Pe segmentul de produse cosmetice, compania este prezenta cu marcile de masa (Bu, Str8, Dare, Diavolo) si de lux (Juvena, la Prerie, Pupa), acest segment detinand o pondere de 45% din totalul vanzarilor companiei.
Ponderea produselor de ingrijire personala (Elseve, Johnson?s Baby, Neutro Roberts, Aquafresh, Garniere, Carefree, Ob) este de 40% din totalul vanzarilor. Pe piata produselor pentru ingrijirea locuintei, Romsar are marcile Delica, FINO, Camel, Afroso, care detin 15% din vanzari.
"In acest an au avut loc cresteri pe toate categoriile de piata in care activam, dar cel mai dinamic segment  fost cel de produse pentru ingrijirea locuintei unde cresterea totala a fost de 31%. Referitor la piata produselor cosmetice din Romania, datele pe care le detinem indica o usoara crestere in termeni reali pentru prima jumatate a anului 2004, adica intre 4% si 6%", a mai spus el.
Principalii competitori ai marcilor comercializate de Romsar pe piata romaneasca sunt cele apartinand unor companii precum Coty, Johnson Wax, Procter & Gamble, sau Colgate-Palmolive, Avon.
"Principala tendinta manifestata pe piata parfumurilor este de accentuare a polarizarii preferintelor avand la baza pretul de cumparare. Astfel, au crescut semnificativ vanzarile produselor de parfumerie ieftine si cele de lux. In intervalul de mijloc rezista doar produse cu imagine puternica si mesaj bine definit pentru consumator", a mai spus Tudorache.
Pe segmentul de lux, compania a intrat anul acesta cu gama Pupa, iar in categoria de produse cosmetice va relansa zilele acestea gama de parfumuri BU, produs lansat pe piata romaneasca in urma cu 7 ani.
Compania Romsar Cosmetics este detinuta de grupul Sarantis din Grecia. Compania elena mai are filiale in Bulgaria, Serbia, Polonia, Macedonia si Cehia si planuri de expansiune in Turcia si Rusia. Cifra de afaceri totala a fost in 2003 de 232 de milioane de euro.
georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO