Companii

Rompetrol: Vanzarile de carburanti sunt la acelasi nivel ca anul trecut

17.03.2009, 14:30 28

Grupul petrolier Rompetrol, al doilea jucator in functie de volumele vandute pe piata distributiei de carburanti, spune ca inceputul anului a adus vanzari apropiate de cele inregistrate in perioada similara a anului trecut, dar estimeaza la nivel de piata o reducere semnificativa a consumului de produse petroliere.

"Vanzarile din ianuarie 2009 s-au mentinut la un nivel foarte apropiat de cele din aceeasi luna a anului trecut, daca luam in calcul si sezonalitatea diferita a anului in curs, fata de anul 2008", spun reprezentantii Rompetrol.
Aceasta stagnare a volumelor vandute intervine in contextul in care in perioada noiembrie-decembrie 2008 compania a inregistrat o crestere lunara a cererii de aproximativ 10% fata de perioada similara din 2007. In acelasi timp insa, pornind de la o analiza a evolutiei accizelor incasate la bugetul de stat de la companiile petroliere, in perioada urmatoare sursele citate anticipeaza o scadere drastica a consumului de carburanti la nivel de piata.
"In ianuarie, piata de profil a consemnat o temperare a cresterii pana la nivelul atins in luna similara din 2008. In acest context, cresterea incasarilor (la bugetul de stat din accizele platite de companiile petroliere - n.r.) a fost determinata doar de majorarea accizelor. Tinand cont ca in luna februarie incasarile au crescut doar cu 1,6% fata de luna similara din 2008, putem anticipa o reducere semnificativa a consumului/cererii de carburanti", mai spun reprezentantii Rompetrol. In februarie, valoarea accizelor incasate din vanzarea de carburanti se ridica la circa 507 mil. lei, in timp ce in aceeasi luna din 2008 suma era de 499 mil. lei. In ianuarie 2009, incasarile din accize au fost de 482 mil. lei, in timp ce in aceeasi luna a anului trecut incasarile erau de 444,46 mil. lei, potrivit datelor furnizate de Ministerul Finantelor.
"Motivul principal al cresterii sumelor incasate la bugetul de stat in lunile ianuarie si februarie este reprezentat atat de majorarea efectiva a cuantumului accizelor (la benzina fara plumb de la 425,06 euro pe tona in 2008 la 436,00 euro pe tona in 2009, iar la motorina de la 325 de euro pe tona in 2008 la 336 de euro pe tona in 2009), cat si de evolutia cursului de schimb aferent (de la 3,3515 lei pe euro in 2008 la 3,7348 lei pe euro in 2009)", explica reprezentantii Rompetrol. Compania spune ca in conditii de criza consumatorul de carburanti va fi mai atent la pretul la pompa, dar si la serviciile oferite de distribuitorii de produse petroliere.
"Consumatorii nu sunt afectati in mod egal de scaderea veniturilor, iar fiecare companie de profil are tipul ei specific de consumator. In momentele de criza consumatorii sunt tentati sa-si satisfaca prioritar nevoile de baza. Pretul, conditiile de plata, reducerile acordate, produsele si serviciile oferite, calitatea acestora vor redeveni criterii importante in alegerea furnizorului", explica reprezentantii Rompetrol.
Pe segmentul de distributie, Rompetrol a generat anul trecut afaceri de 1,7 miliarde de euro si pierderi de 4,6 milioane de euro.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO