Companii

Românii din oraşele mari au ajuns cu cheltuielile pe alimente la jumătate din media UE

Românii din oraşele mari au ajuns cu cheltuielile pe alimente la jumătate din media UE

Autor: Ioana David

06.04.2011, 23:48 40

Cheltuielile medii pentru alimente de bază şi pro­duse deîngrijire s-au ridicat la 170 de euro în ora­şele mari şi medii dinRomânia anul trecut, adică aproape jumătate din media europeanăcare a fost de apro­ximativ 329 de euro, potrivit datelor studiuluiShopperTrends realizat de compania de cercetare de piaţăNielsen.

"Valoarea cumpărăturilor a rămas aceeaşi (în 2010 vs 2009 -n.red.) chiar dacă ne aşteptam ca şi co­şul (de consum - n.red.) săfie afectat. Pentru că acest bu­get nu s-a schimbat înseamnă căoamenii au înce­put să reducă din altă parte: haine,electrocasnice, dis­tracţie", a spus Bogdana Baltasiu, clientservice manager consumer research al Nielsen România.

Cea mai mare parte din această sumă, 63%, este chel­tuită pentruprodusele proaspete (legume, fructe, lac­tate, carne), aceastafiind o deosebire faţă de alte state europene unde se cheltuieştesub 50% din total pe astfel de produse.

În 2010, comerţul modern a ajuns să atragă 48% din bugetulgospodăriilor com­parativ cu 41% în anul an­te­rior, evoluţiedeterminată şi de ex­tin­derea geografică a retailerilor. Aceştiaau bi­fat mai bine de 100 de inaugurări anul trecut, cele mai multefiind ale supermarketurilor, astfel că în total în co­merţul modernîn 2010 existau 642 de magazine.

Anul trecut mărcile private ale reţelelor de ma­ga­zine aureprezentat 4,2% din totalul vânzărilor, nivel dublu comparativ cu2009. În retailul modern, această categorie de produse reprezintă7,8% din total. "Măr­cile proprii au fost promovate foarte mult deretaileri, care le-au şi cres­cut ca nu­măr. Acum nu mai vorbim demăr­ci pro­prii ief­ti­ne, ci şi pre­mium. Re­tai­lerii au sute deast­fel de pro­duse", a spus Bog­dana Baltasiu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO