Prea multă apă pe plajă. Turişti din şase hoteluri din staţiunea bulgărească Albena, care au fost afectate de inundaţiile cauzate de ploile torenţiale, au fost mutaţi în alte unităţi de cazare de pe litoral
Aproape 260 de turişti români din cei 1.000 estimaţi în staţiunea bulgărească Albena, afectată de inundaţii din cauza ploilor torenţiale, s-au întors singuri în ţară, iar alţi 32 ale căror maşini fuseseră afectate urma să fie ieri aduşi acasă cu un autocar pus la dispoziţie de autorităţile române. Cei mai mulţi, ajunşi în Bulgaria prin agenţiile de turism, îşi continuă însă sejurul pe litoralul bulgăresc.
„Avem câteva sute de turişti în Albena, o singură familie s-a întors mai devreme în ţară. Le vom returna banii pentru nopţile în care nu au stat la hotel, deşi contractul ne exonerează de orice răspundere în situaţie de forţă majoră“, a spus Eliza Custură, directorul executiv al touroperatorului Paradise Travel. Ea spune că firma care administrează hotelurile din Albena (Albena Plc) este dispusă să returneze banii pentru nopţile pe care turiştii nu le-au petrecut în hotel, deşi nu este obligată.
În ultimele trei zile, Varna şi alte localităţi din Bulgaria, printre care şi staţiunea Albena, au fost afectate de inundaţiile din zonă, în urma ploilor torenţiale. În România nu există poliţe de asigurări prin care turiştii să îşi poată recupera banii pe sejur în caz de inundaţie, incendiu sau alt dezastru natural care le afectează vacanţa.
Pe piaţă sunt disponibile asigurarea medicală de călătorie (asigurătorul plăteşte cheltuielile medicale sau de repatriere ca urmare a accidentării sau îmbolnăvirii asiguratului), asigurarea de bagaje (în caz de pierdere bagaje de către transportator sau în cazul furtului), asigurarea storno pentru riscul de anulare a călătoriei (acoperă penalităţile pe care ar trebui să le suporte asiguratul dacă renunţă la călătorie).