Companii

Românii din Albena care s-au întors mai devreme acasă îşi pot recupera banii pe sejur doar la „mica înţelegere“

Prea multă apă pe plajă. Turişti din şase hoteluri din staţiunea bulgărească Albena, care au fost afectate de inundaţiile cauzate de ploile torenţiale,  au fost mutaţi în alte unităţi de cazare de pe litoral

Prea multă apă pe plajă. Turişti din şase hoteluri din staţiunea bulgărească Albena, care au fost afectate de inundaţiile cauzate de ploile torenţiale, au fost mutaţi în alte unităţi de cazare de pe litoral

Autor: Mirabela Tiron

23.06.2014, 00:05 183
Aproape 260 de turişti români din cei 1.000 estimaţi în staţiunea bulgărească Albena, afectată de inundaţii din cauza ploilor torenţiale, s-au întors singuri în ţară, iar alţi 32 ale căror maşini fuseseră afectate urma să fie ieri aduşi acasă cu un autocar pus la dispoziţie de autorităţile române. Cei mai mulţi, ajunşi în Bulgaria prin agenţiile de turism, îşi continuă însă sejurul pe litoralul bulgăresc.
 
„Avem câteva sute de turişti în Albena, o singură familie s-a întors mai devreme în ţară. Le vom returna banii pentru nopţile în care nu au stat la hotel, deşi contractul ne exonerează de orice răspundere în situaţie de forţă ma­joră“, a spus Eliza Custură, directorul exe­cu­tiv al touroperatorului Paradise Travel. Ea spune că firma care administrează ho­te­lu­rile din Albena (Albena Plc) este dispusă să retur­neze banii pentru nopţile pe care tu­riştii nu le-au petrecut în hotel, deşi nu este obligată.
 
În ultimele trei zile, Varna şi alte localităţi din Bulgaria, printre care şi staţiunea Albena, au fost afectate de inundaţiile din zonă, în urma ploilor torenţiale. În România nu există poliţe de asigurări prin care turiştii să îşi poată recupera banii pe sejur în caz de inundaţie, incendiu sau alt dezastru natural care le afectează vacanţa.
 
Pe piaţă sunt disponibile asigurarea me­di­ca­lă de călătorie (asigurătorul plăteşte chel­tu­ie­­lile medicale sau de repatriere ca ur­mare a acci­­dentării sau îmbolnăvirii asigura­tu­lui), asi­gu­rarea de bagaje (în caz de pierdere ba­gaje de către transportator sau în cazul fur­tului), asi­­gurarea storno pentru riscul de anu­lare a că­lă­toriei (acoperă penalităţile pe care ar tre­bui să le suporte asiguratul dacă renunţă la călă­to­rie).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO