Consumatorii români au cheltuit anul trecut 83 de milioane de euro pe cosmetice şi parfumuri de lux, cu peste 10% mai mult decât în 2015, arată datele de la jucătorii din piaţă. Ritmul de creştere al acestui segment este de două ori mai rapid decât cel al pieţei în ansamblul său, semn că odată cu creşterea puterii de cumpărare, consumatorii sunt mai dispuşi să cheltuie mai mult pe astfel de produse „de răsfăţ“.
Anual, românii cheltuie pe produse de îngrijire şi înfrumuseţare circa 816 mil. euro, conform datelor existente, iar banii merg atât către produse mass-market, de lux, dermatocosmetice, mărci private, vânzări directe, cât şi către produse profesionale, acestea din urmă folosite în saloane.
Ca valoare, segmentul de lux este al doilea cel mai important din piaţă, după cel mass-market. În cazul produselor de masă, acestea se vând în drogherii, în hipermarketuri şi supermarketuri, online, dar şi în magazinele specializate, însă în mai mică măsură.