Companii

Românii cheltuie 100 mil. euro pe an pe parfumuri de lux, dublu faţă de cât dau pe săpun

Lavinia Ivas conduce operaţiunile celor 17 parfumerii Douglas. Foto: Octav Ganea

Lavinia Ivas conduce operaţiunile celor 17 parfumerii Douglas. Foto: Octav Ganea

Autor: Cristina Roşca

08.04.2015, 00:07 1586

Românii cheltuie anual circa 100 de milioane de euro pe parfumuri şi cosmetice de lux, cu aproape 60% mai mult decât cheltuie pe săpun, potrivit datelor ZF.

Diferenţa este dată însă de preţ în contextul în care un parfum ajunge să coste în medie 100-150 de euro, pe când un săpun este doar 1-2 euro.

Românii sunt de altfel codaşi în Europa la consumul de produse de în­gri­jire precum pastă de dinţi sau şampon, un semn al subdezvoltării economiei şi al lipsei de educaţie a populaţiei.

Totuşi, o pătură subţire a popu­laţiei îşi permite să cumpere parfumuri, creme şi cosmetice de lux. În Ro­mânia doar 200.000 de angajaţi au salariu de peste 1.000 de euro lunar la o populaţie angajată de 4,5-5 milioane. Salariul mediu pe economie este de aproape 400 de euro. Piaţa cosmeticelor şi parfumurilor de lux reprezintă 13% din totalul industriei de pro­fil, potrivit calculelor ZF pe baza datelor din piaţă. Pe acest segment, principalii jucători sunt Douglas, Sephora şi Marionnaud, reţele internaţionale care se bat cu puţinele parfumerii de nişă şi cu jucătorii independenţi.

„Numărul de jucători independenţi rămaşi în piaţă este foarte mic. Ei activează în oraşele unde noi nu suntem activi şi au o ofertă de produse mult mai mică, axată pe parfumerie. Nu ne batem pe acelaşi segment cu farmaciile şi nu există nici o concurenţă puternică din online. Ca în toate celelalte industrii însă există o piaţă paralelă“, spune Lavinia Ivas, 40 de ani, care din 2011 conduce operaţiunile celor 17 parfumerii Douglas.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO