Companii

Românii cheltuie 1 mld. lei pe ochelari. Jumătate merg pe produse de soare

Românii cheltuie 1 mld. lei pe ochelari. Jumătate merg...

Autor: Cristina Roşca

09.10.2015, 00:07 707

Românii cheltuie anual pe ochelari 1 mld. lei (225 mil. euro), piaţa fiind în continuă creştere şi împărţită în mod egal între produsele de vedere şi cele de soare. Astfel, piaţa de profil a crescut an de an, cu un avans total de 20,4% în perioada 2010-2014, potrivit datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Euromonitor.

Spre deosebire de cele mai multe pieţe din retail, piaţa ochelarilor este dominată la vârf de branduri internaţionale poziţionate pe segmentele de sus ale pieţei. Astfel, liderul pieţei este brandul Ray Ban, aflat în portofoliul grupului italian Luxottica.

În top cinci îşi face loc un alt brand premium, Christian Dior, controlat de Safilo Group. Piaţa este însă puternic fragmentată, clienţii fiind împărţiţi între numărul mare de branduri. Astfel, Ray Ban, liderul pieţei, are o cotă de piaţă de nici 5%. Preţul unei perechi de ochelari sub acest brand depăşte de regulă 100 de euro.

Brandurile de top sunt vândute în special în magazinele specializate, de optică şi în cabinetele de profil, care sunt de altfel cele care domină piaţa.

La polul opus, magazinele de modă (precum Zara sau H&M) care vând şi accesorii precum ochelari de soare sau vedere sub branduri proprii, hipermarketurile şi supermarketurile şi retailerii online îşi împart clienţii cu venituri mici.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO