Companii

Românii au cheltuit 3 mld. euro în 2019 în magazinele de discount. Vânzările s-au triplat în mai puţin de 10 ani. Pe piaţa locală sunt peste 500 de magazine cu preţuri mici operate de Lidl, Penny şi Supeco (un concept al Carrefour)

Românii au cheltuit 3 mld. euro în 2019 în magazinele...

Autor: Cristina Roşca

10.07.2020, 07:28 183

Vânzările magazinelor de discount s-au triplat la aproape 3 mld. euro în mai puţin de un deceniu, avansul rapid fiind susţinut pe de-o parte de expansiunea pe măsură, iar pe de alta de apetitul românilor pentru preţuri mici. În aceeaşi perioadă, comerţul alimentar în ansamblul său a avansat cu 20-30%.

Spre exemplu, în România lanţurile de discount au deschis circa 50 de unităţi anul trecut, depăşind un total de 500 de puncte de vânzare.

Mai mult, planurile pentru 2020 vizează o expan­siune în acelaşi ritm. Pe piaţa locală sunt peste 500 de magazine cu preţuri mici operate de Lidl, Penny şi Supeco (un concept al Carrefour).

Magazinele de tip discount au început să se dezvolte în România acum mai bine de 15 ani, însă accelerarea expansiunii şi creşterea puternică a businessului s-au văzut în special în ultima perioadă, mai ales după 2011, odată cu intrarea oficială pe piaţă a grupului german Lidl care a preluat operaţiunile Plus Discount.

Apetitul pentru magazinele de tip discount nu este însă doar caracteristic României, ci întregii Europe.

„Discounterii au priză la consumatorii din multe ţări din Europa de Est, precum Polonia, Cehia sau România. Pe plan local discounterii au postat creşteri puternice în 2019 datorită celor două avantaje pe care le oferă - poziţionare strategică, în proximitatea consumatorilor, şi preţuri mici. Deşi puterea de cumpărare a crescut în România anul trecut, interesul pentru preţuri mici a continuat să fie mare“, spun analiştii companiei de cercetare de piaţă Euromonitor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO