Companii

Românii au ajuns campionii Europei la cumpărăturile în hipermarket

Românii au ajuns campionii Europei la cumpărăturile...

Autor: Cristina Roşca

22.07.2015, 00:07 3225

Românii lasă anual la casele hipermarketurilor o treime din bugetul lor pentru alimente şi produse de îngrijire personală şi a locuinţei, fiind astfel campionii Europei.

Piaţa locală se află astfel în fruntea clasamentului alături de ţări precum Rusia şi Franţa. În ceea ce priveşte Franţa, dominaţia hipermarketurilor este justificată de faptul că aici s-a născut primul hipermarket din Eu­ropa acum mai bine de jumătate de secol. De altfel, unele dintre cele mai mari lanţuri de hipermarketuri din lume - Carrefour, Au­chan şi Cora - îşi au originile în Hexagon. Cu toate acestea, ponderea hipermarketurilor în totalul comer­ţului FMCG este de doar 24% în Franţa faţă de 31% în Ro­mânia, potrivit datelor companiei de cercetare de piaţă Planet Retail.

„În România, dar mai ales în Bucureşti, un avantaj al hipermarketurilor este acela că sunt poziţionate pe artere principale, cu trafic“, explică Cătălina Aldea, consultant în retail management. Un alt avantaj al hipermarketurilor îl reprezintă oferta largă de produse (de până la 60.000 de articole, n.red.) în contextul în care românilor le place să aibă de unde să aleagă, adaugă ea. „Pentru români shoppingul, mai ales în weekend şi mai ales în provincie, este o activitate de relaxare, de socializare.“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO