Companii

România va atrage mai mulţi turişti străini şi noi investiţii în hoteluri, iar companiile aeriene vor continua lupta acerbă pentru pasageri

România va atrage mai mulţi turişti străini şi noi...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

04.01.2017, 00:03 459

România devine din ce în ce mai vizibilă pe harta mondială a turismului, deşi bugetul de promovare turistică a fost anul trecut de doar 2 mil. euro. Atentatele teroriste îi fac pe vestici să se orienteze către ţări considerate mai sigure, aşa cum este România, astfel că şi anul acesta tendinţa de creştere a numărului de turişti străini se va menţine. Pe România vor paria şi companiile aeriene low-cost, care deja au anunţat că vor opera mai multe curse anul acesta.

Numărul de turişti străini, în creştere. Sosirile vizi­ta­torilor străini în Ro­mâ­nia vor continua să creas­că în acest an, după ce în pri­mele zece luni ale anului trecut (ulti­mele date disponibile) au ajuns la 8,8 mi­lioane, în creştere cu peste 10% faţă de perioada similară a anului pre­ce­dent, conform datelor INS. Ro­mâ­nia a început să fie tot mai vizibilă pe harta mon­dială a turismului şi datorită fap­tului că străinii renunţă la destinaţii mai puţin sigure, aşa cum este Turcia, şi se îndreaptă către ţări considerate a nu fi pe lista teroriştilor, cum este şi cazul Ro­mâniei. De asemenea, şi românii se vor orienta mai mult către vacanţe în ţară.

 

Mai mulţi pasageri pe aeroporturile din ţară

Odată cu creşterea numărului de tu­rişti străini, dar şi al românilor care călătoresc în străinătate, se va ma­jora şi traficul de pasageri de pe aero­por­turile din ţară. Deja, aero­portul in­ter­naţional Henri Coandă (Otopeni) a depăşit anul trecut 10 milioane de pa­sa­geri, în timp ce traficul tuturor aero­por­turilor din ţară este estimat de ZF la circa 15 milioane de oameni. În plus, cele mai mari companii aeriene au anun­ţat că vor opera noi rute anul acesta, ceea ce înseamnă mai mulţi pa­sa­geri.

 

Tarom va continua să piardă teren în faţa companiilor low-cost

Companiile low-cost vor continua în acest an să fie vedetele dezvoltării trafi­cului aerian local, în timp ce compania de stat Tarom va rămâne în spatele acestora având în vedere că ju­cători precum Wizz Air, Blue Air şi Ryanair au anun­ţat un nu­măr mare de noi rute în acest an. În plus, Tarom a pier­dut şi singurul seg­ment pe care activa ca singur ope­rator, cel al zbo­ru­rilor interne. Astfel, companiile low-cost vor acoperi în acest an 10 din cele 12 rute interne, iar compania de stat va rămâne sin­gurul operator doar pe două rute şi anume Bucureşti-Suceava şi Bucureşti-Satu Mare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO