Companii

România, raiul discounterilor: rezultate record în pandemie, circa 60 de magazine noi şi vânzări de 3,5 miliarde de euro. Pe piaţa de discount din România activează Lidl, Penny şi Supeco (un format al Carrefour), în total peste 550 de magazine

Piaţa de discount îşi continuă galopul şi poate ajunge să se dubleze în 5-7 ani

Piaţa de discount îşi continuă galopul şi poate ajunge să se dubleze în 5-7 ani

Autor: Cristina Roşca

20.05.2021, 07:00 362

Discounterii au avut în 2020 cel mai bun an din istoria lor în România, înregistrând vânzări de 3,5 mld. euro cu peste 550 de magazine dintre care 60 de unităţi noi, arată estimările ZF.

„În 2020 am avut o creştere a cifrei de afaceri de 19,44%. Am fost foarte aproape de pragul de 1 mld. euro. Un curs mai bun ne-ar fi dus acolo. Ne-a ajutat şi conjunctura, dar nu a fost doar ea“, spune Daniel Gross, CEO-ul Penny. Pe piaţa de discount din România activează Lidl, Penny şi Supeco (un format al Carrefour), în total peste

550 de magazine. Primii doi jucători domină piaţa însă, mergând anul acesta spre 300 de magazine fiecare. Supeco are aproape 30 de unităţi. Totuşi, toţi cei trei actori au planuri ambiţioase de creştere. „Cea mai mare rată de creştere (în 2020 - n.red.) aparţine celor peste 565 de magazine de tip hard discount - Lidl şi Penny -, care însă vând sub 15% din valoarea retailului de băcănie“, spun analiştii companiei de cercetare Nielsen.

Creşterea a venit în contextul în care retailerii au deschis circa 60 de magazine noi, dar şi ca urmare a schimbării compor­tamentului de consum. Într-o perioadă în care libertatea de mişcare a fost limitată, iar comportamentul de consum a fost prudent, au câştigat teren magazinele cu preţuri mici şi amplasate în relativa proximitate a oamenilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO