Companii

România multinaţionalelor: Comerţul modern a ajuns la şase miliardari în euro şi se pregăteşte pentru al şaptelea

România multinaţionalelor: Comerţul modern a ajuns la...

Autor: Cristina Roşca, Cristian Hostiuc

25.05.2017, 00:07 4536

Comerţul alimentar local este o piaţă dominată clar de zece jucători străini, care au afaceri cumulate de aproape 50 de miliarde de lei (11 mld. euro), respectiv circa 60% din totalul pieţei.

Podiumul este în continuare disputat de Kaufland, Carrefour şi Lidl. În a doua parte a topului au intervenit o serie de schimbări, Profi şi Mega Image urcând câteva poziţii.

La jumătatea anului lanţul belgian de supermarketuri şi magazine de proximitate Mega Image posta o creştere de peste 30% a businessului, care dacă s-a menţinut şi în semestrul secund a dus business la circa 4,6 mld. lei, adică peste 1 mld. euro. Mega Image ar deveni cel de-al şaselea retailer „miliardar în euro“, după Kaufland, Carrefour, Lidl, Auchan şi Metro. Începând cu 2017, în acest club select ar putea intra şi Profi dacă reţeaua îşi atinge obiectivele anunţate.

Evoluţia pozitivă a economiei, creşterea consumului cu 13,5% în 2016, dar şi măsurile de relaxare fiscală şi majorările salariale au făcut ca afacerile celor zece reţele străine să crească pe linie, potrivit datelor ZF pe baza informaţiilor din piaţă sau a celor comunicate de companii. Per ansamblu, afacerile jucătorilor au crescut cu peste 10%, deci în linie cu consumul.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO