Companii

România are 40% din căile ferate electrificate, iar pentru a ajunge la 100% sunt necesare peste 10 mld. euro. Roland Berger: Fără creşterea traficului, nu se justifică investiţia

Szabolcs Nemes, managing partner, Roland Berger România

Szabolcs Nemes, managing partner, Roland Berger România

Autor: Roxana Petrescu

06.11.2023, 00:07 3322

În timp ce Polonia defilează cu un grad de electrificare a căilor ferate de 70% iar state precum Elveţia sunt deja la 100%, România este aproape de coada clasamentului european cu un procent de circa 40%. Dar fără creşterea traficului feroviar, deblocarea unor investiţii masive în această direcţie este nesustenabilă din punct de vedere economic.

„România are o reţea de cale ferată cu o lungime totală de aproximativ 10.600 de kilometri, din care aproape 4.000 km sunt electrificaţi. Cu o rată de electrificare de sub 40% a infrastructurii de transport feroviar, România se situează sub media europeană, care a atins pragul de 50%“, spune Szabolcs Nemes, managing partner, Roland Berger România. Iar concentrarea traficului pe anumite porţiuni face dificilă discuţia despre o reţea de căi ferate 100% electrificată în România.

Trenul Bucureşti – Constanţa este singurul din ţară care ajunge la viteze de 90 până la 120 de kilometri pe oră, în timp ce marile oraşe ale ţării sunt conectate pe rute feroviare unde viteza nu depăşeşte 60 de kilometri pe oră, potrivit unui raport al Comisiei Europene.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO