Companii

România a consemnat a treia mare creştere a înmatriculărilor de autoturisme noi din UE la 11 luni

România a consemnat a treia mare creştere a...

Autor: Luiza Chiroiu

17.12.2014, 00:00 381

România a înregistrat a treia mare creştere a înmatriculărilor de autoturisme noi din UE, de 23,9%, în primele 11 luni din acest an, pe o piaţă europeană în urcare, în timp ce Dacia a avut cel mai important avans dintre mărcile cu volum ridicat de vânzări, de 27,1%, la 331.762 de unităţi. În România, vânzările de automobile personale noi au urcat la 64.577 de unităţi în intervalul ianuarie-noiembrie, de la 51.141 de unităţi în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Creşteri mai mari decât cea consem­nată de piaţa auto românească au avut Portugalia (34,5%), la 130.887 unităţi şi Irlanda (29,4%), la 95.988 unităţi, arată datele publicate de Asociaţia Con­structorilor Europeni de Automobile (ACEA). La nivelul Uniunii Europene (UE), vânzările de maşini noi au înregistrat un avans de 5,7% în primele 11 luni, în compa­raţie cu acelaşi interval din 2013, la 11,6 milioane unităţi, pe fondul creşterii marilor pieţe din Europa. Astfel, piaţa auto s-a extins în Spania cu 18,1%, în Marea Britanie cu 9,4%, în Ialia cu 4,3%, iar în Franţa cu 1,1%.

Cea mai mare piaţă auto din UE, cea din Germania, a avansat cu 2,6%, la 2,8 milioane de uni­tăţi. Cota de piaţă a Dacia se situează la 2,9% în UE la finalul lunii noiembrie, în urcare de la 2,4% în aceeaşi lună a anului trecut. Cel mai mare producător auto european, grupul Volks­wagen, a raportat o creştere de 7,4%, la 2,94 milioane de ma­şini, în timp ce înmatriculările PSA Peugeot Citroën, plasat pe poziţia a doua, au urcat cu 3,8%, la 1,25 milioane de unităţi. În noiembrie, în România au fost înmatriculate 5.669 de auto­tu­risme noi, în creştere cu 3,4% comparativ cu aceeaşi lună din 2013, când au fost vândute 5.474 de unităţi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO