România a înregistrat a treia mare creştere a înmatriculărilor de autoturisme noi din UE, de 23,9%, în primele 11 luni din acest an, pe o piaţă europeană în urcare, în timp ce Dacia a avut cel mai important avans dintre mărcile cu volum ridicat de vânzări, de 27,1%, la 331.762 de unităţi. În România, vânzările de automobile personale noi au urcat la 64.577 de unităţi în intervalul ianuarie-noiembrie, de la 51.141 de unităţi în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Creşteri mai mari decât cea consemnată de piaţa auto românească au avut Portugalia (34,5%), la 130.887 unităţi şi Irlanda (29,4%), la 95.988 unităţi, arată datele publicate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). La nivelul Uniunii Europene (UE), vânzările de maşini noi au înregistrat un avans de 5,7% în primele 11 luni, în comparaţie cu acelaşi interval din 2013, la 11,6 milioane unităţi, pe fondul creşterii marilor pieţe din Europa. Astfel, piaţa auto s-a extins în Spania cu 18,1%, în Marea Britanie cu 9,4%, în Ialia cu 4,3%, iar în Franţa cu 1,1%.
Cea mai mare piaţă auto din UE, cea din Germania, a avansat cu 2,6%, la 2,8 milioane de unităţi. Cota de piaţă a Dacia se situează la 2,9% în UE la finalul lunii noiembrie, în urcare de la 2,4% în aceeaşi lună a anului trecut. Cel mai mare producător auto european, grupul Volkswagen, a raportat o creştere de 7,4%, la 2,94 milioane de maşini, în timp ce înmatriculările PSA Peugeot Citroën, plasat pe poziţia a doua, au urcat cu 3,8%, la 1,25 milioane de unităţi. În noiembrie, în România au fost înmatriculate 5.669 de autoturisme noi, în creştere cu 3,4% comparativ cu aceeaşi lună din 2013, când au fost vândute 5.474 de unităţi.