Companii

Rodica Târcavu, C&W Echinox: Terenurile scumpe încetinesc dezvoltarea industrială de pe A3

Rodica Târcavu, senior broker, industrial agency în cadrul companiei de consultanţă imobiliară Cushman&Wakefield Echinox: Piaţa logistică şi industrială este într-o etapă de dezvoltare efervescentă, atât din perspectiva cererii, cât şi a ofertei

Rodica Târcavu, senior broker, industrial agency în cadrul companiei de consultanţă imobiliară Cushman&Wakefield Echinox: Piaţa logistică şi industrială este într-o etapă de dezvoltare efervescentă, atât din perspectiva cererii, cât şi a ofertei

Autor: Bogdan Alecu

28.07.2017, 00:04 409

„Anul 2017 a continuat tendinţa din 2016, remarcându-se printr-un nou record atât al livrărilor, cât şi al tranzacţiilor, cu un volum de peste 300.000 de metri pătraţi închiriaţi în primul semestru.“

Proprietarii terenurilor din zona autostrăzii 3 Bucureşti - Ploieşti şi centura Capitalei care cer peste 50 de euro pentru un metru pătrat au dus la blocarea dezvoltării de spaţii indus­triale, în timp ce companiile logistice se uită în continuare pe A1, însă caută terenuri la kilometrul 23, unde preţurile sunt mult mai mici, spre 25 de euro metrul pătrat.

„Pe A3 atâta timp cât proprietarii cer acum 50-60 de euro/mp, dezvoltatorii nu vor cumpăra. Sunt şi unii care cer 80-90 de euro/mp, valoare imposibilă pentru un depozit. Abia la 13 kilometri de centură preţurile scad la 30-40 euro/mp. Un preţ corect ar fi la 25-35 de euro/mp”, explică Rodica Târcavu, senior broker, industrial agency în cadrul companiei de consultanţă imobiliară Cushman&Wakefield Echinox.

Potrivit datelor, printre cei care investesc în depozite logistice în zona de nord a Capitalei se numără Mega Image, Decathlon, iar pe A3 este prezent dezvoltatorul WDP cu un depozit de aproape 40.000 mp.

Infrastructura României este de asemenea un factor important luat în calcul de dezvoltatorii de centre logistice, în condiţiile în care pe A1 exista deschidere directă spre vestul ţării de autostrăzi, în timp ce pe A3 după Ploieşti drumul camioanelor este blocat, singura alternativă fiind DN1 spre Braşov, care este îngust, cu multe viraje şi greu de parcurs, în timp ce pe Valea Oltului există planuri concrete pentru o autostradă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO