Companii

Reuters, o traditie care costa prea mult. Agentia se lupta sa prinda piata din urma

21.10.2002, 00:00 20

Reuters, unul din cele mai respectate nume de pe piata informatiilor fianaciare si de afaceri se confrunta in prezent cu o problema serioasa: oricat de repede reuseste sa se miste, piata se misca mai repede, relateaza Financial Times.
Cu doar trei saptamani in urma, Reuters a avertizat ca veniturile realizate de principalul sau terminal de informatii au scazut cu pana la 6% in al doilea semestru al acestui an. La mijlocul saptamanii trecute Reuters a anuntat ca rezultatele sunt mai slabe de atat, ajungandu-se la o scadere a veniturilor de pana la 7%. Pretul actiunilor Reuters a coborat cu 20% atingand cel mai scazut nivel de la Razboiul din Golf.
Paradoxul unei companii renumite pentru faptul ca este prima care da o stire, Reuters a fost agentia care a dat in Europa stirea asasinarii lui Abraham Lincoln, insa este depasita de gradul de dezvoltare al pietei este resimtit si de clientii sai traditionali. Intr-adevar, performantele companiei au ridicat temeri fata de faptul ca agentia care odinioara era leader-ul necontestat de pe piata mondiala a informatiilor se confrunta in prezent cu cea mai mare provocare din istoria sa de 151 de ani.
Principalele motive de ingrijorare apar datorita anularilor la nivel mondial ale subscriptiilor la terminalele de informatii ale agentiei Reuters cat si datorita vanzarilor efectuate in cadrul companiei.
In plus, o mare parte din clientii importanti, in principal banci de investitii si manageri de fonduri, incep sa creada ca Reuters se lupta ca sa restructureze o cultura birocratica pentru a reusi sa concureze cu Bloomberg, principalul sau rival privat din SUA.
Cele doua companii controleaza dupa valoarea veniturilor in jur de 85% din piata mondiala a informatiilor. Jucatorii mai mici sunt Moneyline TeleRate si Thomson Financial. Desi Reuters are pe ansamblu un numar mult mai mare de ecrane proprii decat Bloomberg, in ceea ce priveste veniturile rezultatele celor doua companii sunt apropiate, daca excludem Bridge Information Systems, agentia de stiri americana falimentara pe care Reuters a achizitionat-o anul trecut.
In Market Data Reference, publicatia realizata de Risk Waters care ofera stiri despre industria informatiilor, un grup de cercetare estimeaza ca si in situatia curenta Bloomberg isi va mari numarul clientilor cu 6% in decursul acestui an. In schimb acelasi studiu indica ca numarul celor care folosesc baza de date Reuters se va micsora cu 6%. Prognoza este sustinuta de stirea ca in lunile iulie, august si septembrie, Reuters a pierdut 12% din clientii importanti, si anume institutiile financiare unde concurenta cu Bloomberg este cea mai mare.
"Parerea mea este ca revenim la nivelele anterioare perioadei de boom in ceea ce priveste volumul cheltuielilor realizate de o banca de investitii. Au cam trecut zilele cand se plateau destul de multi bani pentru informatii de piata care practic sunt o marfa utilizata in mod curent", este de parere Doug Jeffrey, directorul diviziei europene din cadrul Moneyline Telerate.
Managerii bancilor de investitii recunosc ca isi sfatuiesc personalul, indiferent ca este sau nu implicat in tranzactii sa aleaga intre terminalele Reuters si cele Bloomberg. "Evident este faptul ca Bloomberg nu a fost afectata atat de serios ca Reuters in decursul recesiunii. Si in prezent Bloomberg este in crestere", spune un manager de date ale pietei globale.
Tom Glocer, directorul executiv al companiei, este primul care recunoaste ca Reuters se confrunta cu probleme fundamentale. "Cei din City (cartierul financiar al Londrei) s-au obisnuit sa vada in actiunile Reuters un caz clasic de crestere", spune Glocer. "Adevarul dur este ca aceasta crestere nu mai exista la nivelul operatiilor principale de ceva vreme, insa totul era mascat de cresterea pe internet si de o serie de achizitii".
In contextul climatului actual, in care costurile reprezinta un aspect important, multi dintre clientii companiei se plang ca Reuters costa mai scump si necesita un angajament de capital pe un termen mai lung decat pentru produsele rivale de la Bloomberg.
"Bloomberg pare mai scump, insa daca studiezi costurile totale, este mai ieftin in ceea ce priveste intretinerea si costurile de instalare. Cu Reuters ai nevoie de departament de IT, de comunicatii si uneori chiar si de consultanta. Adesea ajungi sa platesti mai mult pentru Reuters", spune unul din clientii Reuters.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO