Companii

Reţelele din comerţul modern îşi eficientizează businessul: cinci din nouă jucători au mai puţini salariaţi deşi au deschis magazine noi

Reţelele din comerţul modern îşi eficientizează...

Autor: Cristina Roşca

17.07.2020, 07:00 330

Comerţul modern este o industrie de peste 3.000 de magazine de tip supermarket, hipermarket, cash&carry, discount sau proximitate modernă.

La nivelul comerţului modern, în 2019 a fost raportat un număr mediu de 79.000 de salariaţi, cu doar 400 mai mulţi ca în anul anterior, potrivit calculelor făcute de ZF pe baza datelor publice. Au fost analizate nouă dintre cele zece reţele moderne deoarece Lidl nu şi-a depus bilanţul pe 2019, deci nu a fost inclusă în raport.

Dintre cele nouă reţele care şi-au publicat rezultatele, cinci au raportat un număr mai mic de salariaţi, este vorba de Auchan, Mega Image, Carrefour, Metro Cash&Carry şi Cora.

Francezii de la Auchan spre exemplu au cu aproape 1.500 de salariaţi mai puţin ca în 2018.

La polul opus, Profi şi Penny Market au continuat să angajeze masiv, respectiv 3.700 şi 550 de salariaţi. Lanţul de supermarketuri şi magazine de proximitate Profi a fost şi reţeaua care s-a extins cel mai rapid cu circa 250 de magazine noi anul trecut, în timp ce Penny Market a deschis 20 de unităţi de tip discount.

inci dintre cele nouă reţele de comerţ modern din România au raportat la finalul anului trecut un număr mai mic de salariaţi comparativ cu 2018, deşi aproape toţi jucătorii au continuat să se extindă.

Comerţul modern este o industrie de peste 3.000 de magazine de tip supermarket, hipermarket, cash&carry, discount sau proximitate modernă. Anual se deschid 300-400 de magazine noi, iar jucătorii anunţă continuu planuri tot mai ambiţioase de expansiune. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO