Companii
Reţelele de magazine promovează cel mai des îmbrăcămintea, berea şi detergentul în propriile cataloage
Retailerii publică anual circa 1.000 de cataloage, acestea fiind de altfel unul dintre cele mai importante instrumente de promovare, alături de site-urile proprii.
Hainele, berea şi detergentul sunt categoriile de produse care se află cel mai des la promoţie în cataloagele retailerilor, arată o analiză a companiei de cercetare Focus Market Research. Astfel, în primele şapte luni ale anului (în perioada 2 ianuarie – 25 iulie), cele trei categorii de articole au strâns aproape 7.500 de promoţii şi reduceri, respectiv peste 7% din totalul ofertelor aflate în cataloagele marilor lanţuri de magazine.
Clasamentul este completat apoi cu produse alimentare din diferite segmente, acestea fiind cel mai des la ofertă pentru că se află şi cel mai des în coşul de cumpărături al românilor. În cazul acestora marja de profit este mică, iar retailerii pariază pe volume mari de vânzări, de aceea lupta pe preţ este foarte mare în contextul în care românii încă sunt atenţi la acest aspect.
La vârf însă se află categoria îmbrăcăminte, cu aproape 3.000 de oferte, numărul fiind în scădere faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Retailerii alimentari devin tot mai vizibili pe piaţa de îmbrăcăminte, Lidl şi Auchan aflându-se în topul celor mai mari jucători pe piaţa hainelor pentru copii spre exemplu. Mai mult, Auchan chiar şi-a deschis magazine proprii de haine sub brandul propriu InExtenso. La rândul lui, grupul Carrefour vrea să parieze pe brandul propriu de haine Tex şi să lanseze colecţii de haine în colaborare cu designeri români. Pe o piaţă a modei puternic competitivă, cu cele mai multe nume internaţionale prezente, lanţurile de hipermarketuri sau magazine de tip discount devin tot mai vizibile şi mănâncă încet cotă de piaţă.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels
-
Se dezgheaţă piaţa listărilor la Bursă. Furnizorul de energie Premier Energy şi distribuitorul de combustibil JT Grup Oil caută finanţare de peste 100 mil. euro de la investitorii de pe piaţa de capital
-
România va ajunge la un PIB pe cap de locuitor de 20.000 de dolari în 2024, de 10 ori mai mult decât acum 20 de ani, dar rămâne la distanţă mare în urma Slovaciei sau Cehiei
-
Conferinţa ZF/BT Agro Galaţi. Am ajuns să producem la fel de multe mere ca polonezii la hectar, iar dacă dublăm producţia de grâu şi porumb, ajungem din urmă Italia şi Franţa
-
De ce dispar pe capete băncile din România. Din 2012 încoace au dispărut 10 bănci, şi este doar începutul
-
Tobias Matter, directorul Centrului R&D Bosch din Cluj: Oferim internship pentru studenţi, dar nu îi recrutăm full-time. Ei întâi trebuie să îşi termine studiile. Centrul de Inginerie Bosch are 1.700 de specialişti cu birouri în Cluj, Bucureşti şi Sibiu.
-
Farmavet, afaceri de 270 mil. lei din medicamente de uz veterinar: „Vrem să extindem capacitatea de producţie“
-
Daniel Donici, Artesana Tecuci: „E foarte bine că există programe care ajută oamenii să se reintegreze pe piaţa muncii. Dar unde găseşti oameni care au lucrat o viaţă în siderurgie să vină să lucreze într-o fabrică de brânzeturi?“
-
Bucureştiul nimănui: toţi vor să fie primari, dar nimeni nu are un program pentru cel mai sufocat oraş din România. Problemele grave ale Bucureştiului, dar despre care niciun candidat nu vorbeşte
-
CEO Strategy, un proiect Ziarul Financiar şi ING Bank. Răzvan Marinescu, CEO, KLG Europe Logistics: Ultimii ani au fost ca un roller coaster continuu în care au apărut diverse scenarii. Sentimentul acum este că nu mai trăim într-o piaţă în care ne calculăm tarifele plecând de la costuri la care mai adăugăm o marjă
-
Bursă. Ediţia a XVI-a Fidelis, cea mai mare de până acum, listată oficial de marţi la Bursa de Valori Bucureşti
-
Pagina verde. Plastic – realităţi şi prejudecăţi. Câte bordeie, atâtea obiceie: „Cred că plasticul nu îl poţi evita în viaţa de zi cu zi, dar măcar poţi încerca să reciclezi o parte din el“
-
Analiză. Pagina verde. Cine sunt cei trei furnizori de echipamente RVM din Sistemul Garanţie-Returnare pe care le vedem în marile reţele de magazine
-
ZF Agropower. Costul coşului de Paşte a crescut cu 10%. Clienţii au găsit o alternativă la tradiţionalul miel întreg: cumpără drob la bucată, pulpă sau cotlet de berbecuţ
-
ZF Deschiderea de astăzi la Bursă. Jean Paul Tucan, JT Grup Oil: Vrem să ne listăm la BVB după o ofertă publică iniţială de majorare a capitalului social. Prospectul, pe masa ASF pentru autorizare
-
Rudolf Vizental, ROCA Investments: Acest proiect de private equity este precum un maraton, totul se acumulează
-
Afaceri de la Zero. Loredana Peptenaru, cu background în turism, a pornit în pandemie Nomad Travel Concept, o agenţie de turism care oferă vacanţe personalizate şi consultanţă şi care a ajuns la sute de clienţi
-
ZF Investiţi în România! Producătorul de lactate Artesana vrea peste 6 mil. euro prin Programul de Tranziţie Justă pentru o fabrică de brânzeturi în judeţul Galaţi
-
S-a terminat cu joburile şi afacerile aşa cum le ştim. Inteligenţa artificială schimbă total business-urile şi produce o revoluţie de care nimeni nu scapă