Companii

Reteaua Selgros: Resimtim scaderea in vanzari, dar mergem inainte cu extinderea

Reteaua Selgros: Resimtim scaderea in vanzari, dar mergem inainte cu extinderea

Selgros Cash & Carry opereaza trei magazine in Bucuresti si alte 14 in orasele mari

15.04.2009, 18:23 144

"Ne mentinem intentia de a deschide o noua unitate in acest an in Bucuresti. Criza isi spune cuvantul, insa sunt optimist ca vom trece cu bine aceasta perioada. Se observa o scadere in volumul de vanzari fata de anii trecuti, insa in valoare vanzarile au avansat in primele luni din acest an fata de perioada similara din 2008", a precizat Iordachescu.

Acesta este singurul proiect de extindere pe segmentul magazinelor cash & carry din Romania, in conditiile in care Metro, singurul concurent direct al retelei Selgros, a anuntat la inceputul anului ca se va concentra in 2009 pe dezvoltarea serviciilor pentru clienti si nu pe expansiune.
La inceputul anului, Selgros si retailerul de bricolaj Dedeman au solicitat autorizatii de constructie a magazinelor pe un teren situat pe strada Valea Cascadelor din sectorul 6 al Capitalei, potrivit autoritatilor locale. Pe Valea Cascadelor se afla una din cele mai mari zone comerciale pentru materiale de constructii din Capitala, aici fiind prezenti in special micii comercianti de profil, care in ultimii ani au fost afectati de dezvoltarea retelelor mari de bricolaj.
Selgros si Dedeman au achizitionat in trimestrul al patrulea terenul de 8,5 hectare din cartierul Drumul Taberei din Bucuresti, pe care dezvolta impreuna un parc de retail, potrivit unor surse din piata care au declarat pentru ZF ca tranzactia s-a ridicat la 40 mil. euro. Fostul proprietar al acestui teren este dezvoltatorul imobiliar Mivan, conform aceleiasi surse.
Achizitia terenului din Drumul Taberei s-a numarat printre singurele tranzactii mari din real estate in T4, in conditiile in care piata a inghetat din semestrul II din 2008.
Selgros Cash & Carry opereaza in prezent trei magazine in Bucuresti si alte 14 in orasele mari din provincie. In 2008, reteaua a investit 15 mil. euro in deschiderea unei unitati in Braila. Investitia in Bucuresti ar putea fi mult mai mare, tinand cont de pretul terenului achizitionat.
Reteaua si-a incetinit dezvoltarea la nivel local in 2008, dupa trei ani in care s-a extins cu un ritm de 2-4 unitati noi pe an. In acest timp, pe fondul incetinirii expansiunii, compania si-a diminuat rata anuala de crestere a vanzarilor de la peste 30% la 4,5% in 2008 fata de anul anterior.
 
Criza loveste in consum
Aproximativ jumatate din romani vor cumpara aceleasi produse ca pana acum, dar intr-o cantitate mai mica, pentru a face fata crizei, arata un studiu realizat de compania de cercetare Mednet Marketing Research Center. "Daca 30% din respondenti au spus ca nu isi vor modifica comportamentul de consum din cauza crizei, peste jumatate sustin ca vor renunta la cantitatea, si nu la calitatea produselor", a precizat Laura Voinea, managing director al Mednet Marketing. Consumatorii care nu renunta la calitatea produselor pe timp de criza sunt in majoritatea lor femei cu studii medii si cu venituri cuprinse intre 501 si 750 de lei, care ar taia in primul rand din bugetul pentru imbracaminte sau calatorii in cazul in care criza le-ar afecta veniturile. Studiul, realizat pe un esantion de 1.665 de persoane din orasele cu peste 100.000 de locuitori, mai releva ca 9% din consumatori vor cumpara produse mai ieftine si in cantitati mai mici, pe fondul aparitiei efectelor crizei.
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO