Companii

Reteaua Lidl vizeaza si Capitala pentru extindere

31.03.2008, 19:17 22

Reteaua germana de magazine cu politica de discount Lidl, care pregateste deschiderea primelor sale unitati in Romania, sta cu ochii si pe piata din Bucuresti, unde discounterii au o prezenta modesta in acest moment.
Potrivit anunturilor recente de recrutare postate de companie, Lidl vrea sa formeze o echipa care sa se ocupe de expansiunea in Capitala, fiind posibila si implantarea retelei in localitatile din jurul orasului.
In Bucuresti, unde retailul modern a ajuns la o cota de circa 70% pe piata bunurilor de larg consum, retelele de discount insumeaza mai putin de 20 de magazine, cea mai extinsa fiind Albinuta, cu 8 unitati. Profi, retailerul care a preluat Albinuta anul trecut de la VP Market, va intra in curand pe piata din Capitala cu magazinele Profi, insa nu are in plan o expansiune agresiva pentru urmatoarea perioada. Lupta se da in Capitala pe segmentul hipermarketurilor, discounterii fiind asteptati mai tarziu, dupa ce piata se asaza. Potrivit datelor companiei de cercetare de piata GFK din primele noua luni ale lui 2007, magazinele cu discount detineau o cota de piata de 4% in sectorul bunurilor de larg consum din Bucuresti, fata de 38% cat le revine hipermarketurilor si de 22% - ponderea supermarketurilor.
In schimb, retelele de magazine cu discount sunt foarte active in orasele medii si mici din provincie, neacoperite inca de comertul modern.
De exemplu, cei mai mari discounteri de pe piata locala, Penny Market si Plus Discount, detin doar cate 3 unitati in Bucuresti, din cele peste 50 de magazine operate in Romania de fiecare din aceste retele. Plus a anuntat anul trecut ca se va extinde cu aproximativ doua unitati in Capitala in 2008.
Compania Lidl Romania, parte a grupului Lidl & Schwartz, s-a aratat interesata pana acum de toate regiunile tarii, iar in anumite orase precum Iasi, Medias sau Slobozia a contactat deja administratiile locale pentru a cere informatii sau planuri urbanistice.
La finele anului trecut, grupul german a majorat capitalul social al companiei Lidl Romania SCS cu 10 mil. euro, pana la valoarea de 26,5 mil. euro (90 mil. lei), potrivit unui anunt publicat in Monitorul Oficial.
Surse din piata au declarat in 2007 pentru Mediafax ca Lidl intentioneaza sa investeasca 150 mil. euro in Romania pentru deschiderea a 100 de magazine pana in 2011.
Lidl, care nu a dorit sa faca declaratii oficiale referitor la planurile sale in Romania, si-ar putea face intrarea pe piata chiar in acest an, prin deschiderea mai multor magazine in acelasi timp.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO