Companii

Retailul alimentar ar putea depăşi 140 mld.lei în 2021, de la circa 130 mld.lei anul trecut. Keysfin: Mizăm pe revenirea la ritmul de creştere medie anuală din ultimii 10 ani, de 7%

Retailul alimentar ar putea depăşi 140 mld.lei în...

Autor: Roxana Rosu

26.04.2021, 12:21 152
Cifra de afaceri a retailului alimentar este estimată în jurul nivelului de 130 miliarde lei în 2020, după ce, în 2019, acest sector a înregistrat venituri de 118 miliarde lei, potrivit unei analize KeysFin. Creşterea se datorează atât proviziilor făcute de populaţie la începutul pandemiei, cât şi trendului ascendent al vânzărilor online din food retail, peste media creşterii pieţei de e-commerce, de 30% în 2020. Cu toate acestea, în 2021, analiştii se aşteaptă la o revenire la ritmul de creştere medie anuală din ultimii 10 ani, de 7%, la aproximativ 140 de miliarde de lei, pe fondul revenirii consumului la valori normale. „Pofta nu vine doar mâncând, ci, în cazul de faţă, a venit din cauza temerilor legate de necunoscut, aşa cum s-a întâmplat la nivel mondial în martie 2020. În prima fază, românii şi-au făcut provizii considerabile, iar, apoi, au încercat să prevină infectarea cu Covid, orientându-se către cumpărături online. Retailerii locali au ţinut pasul cu aceste trenduri ale pieţei, iar mobilizarea lor s-a văzut prin recordurile de vânzări din 2020. Mizăm pe revenirea la o creştere mai moderată a industriei, a declarat Roxana Popescu, Managing Director al KeysFin. Industria de retail alimentar număra peste 228.000 de angajaţi în 2019, cel mai mare angajatori fiind Profi Rom Food, cu 16.300 (după un avans de aproape 20% în 2019). Raportat la venituri, Kaufland rămâne liderul pieţei de retail alimentar, cu o cifră de afaceri de 11,9 miliarde de lei şi o cotă de piaţă de peste 10% în 2019. Compania germană este şi cel mai profitabil jucător din piaţă, înregistrând un profit net de 847,7 milioane de lei, respectiv 19,7% din total. Clasamentul ste completat de Lidl Discount, cu afaceri de 9,8 miliarde de lei şi o cotă de piaţă de 8,3%, şi de Carrefour România, cu 8,2 miliarde si 6,9% din total. Pe următoarele locuri se situează Profi Rom Food (6,2%) şi Mega Image (5,6%). Cele mai mari 10 companii din retail-ul alimentar au avut o cifră de afaceri cumulată de aproape 65 de miliarde de lei, generând peste 55% din cifra de afaceri totală a industriei în 2019. Profitul net al companiilor din domeniu a înregistrat o creştere de 13% în 2019, la aproape 4,3 miliarde de lei. Primii 5 jucători au înregistrat cumulat un profit net de 1,9 miliarde de lei, ceea ce a constituit 44% din total, în 2019. Rezultatul net (profit net minus pierdere netă) s-a îmbunătăţit semnificativ de la o pierdere de peste un miliard de lei în 2011, la un rezultat net pozitiv de 3,6 miliarde de lei înregistrate la nivelul lui 2019.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO