Companii

Retailerul polonez LPP vine cu 4 mil. euro in noi magazine

15.02.2009, 15:58 113

LPP Fashion, divizia locala a companiei poloneze cu acelasi nume, care a adus in Romania brandurile Reserved si Cropp Town, considera ca piata de fashion nu este nici pe departe saturata, dar ca 2009 va fi un an de liniste fara schimbari spectaculoase in ce priveste dezvoltarea.

 "Nu vor fi intrari rasunatoare. Probabil lucrurile vor incepe sa se schimbe din 2010, pentru ca mai este loc pentru competitie pe piata din Romania. Si noi vom mai aduce alte doua branduri, Esotiq si House, pe care vom incepe sa le dezvoltam din a doua parte a acestui an", a declarat Alexander Zeciu, director general al LPP Fashion Romania.
Compania a intrat pe piata locala in octombrie 2007, deschizand primul magazin Reserved cu sase luni mai tarziu in centrul comercial Baneasa Shopping City. Ulterior, retailerul a demarat un plan de extindere agresiv, concretizat prin alte patru unitati Reserved si trei magazine Cropp Town in Bucuresti, Braila si Bacau.
"Nu cred ca intrarea pe piata romaneasca a fost tarzie, pur si simplu s-a avut in vedere maturizarea consumatorului. In toata istoria noastra nu am avut o dezvoltare asa de rapida intr-o piata noua, iar aceasta expansiune puternica s-a bazat pe increderea in mediul de afaceri romanesc. Pentru 2009
ne-am dorit sa fim prezenti in toate resedintele de judet, in tot ce inseamna malluri, dar planul de dezvoltare a suferit mici modificari, motivele tinand in special de ofertele dezvoltatorilor", spune Zeciu, care asigura ca va deschide cel putin cinci magazine anul acesta.
Pentru dezvoltare, bugetul a fost deja stabilit la patru milioane de euro si vizeaza orase ca Oradea, Arad si Bucuresti, odata cu deschiderea centrului comercial Cotroceni Park.
"Investitia se situeaza la aproximativ 870 de euro pe metru patrat pentru un magazin Reserved si 750 eurp/mp la Cropp, suprafata medie fiind intre 230 si 350 mp la Cropp Town si intre 500 si 2.000 mp la Reserved", spune directorul general al LPP Fashion.
Anul trecut, compania a incheiat cu o cifra de afaceri de 4 mil. euro si peste 110 angajati, iar pentru 2009, chiar daca ianuarie a insemnat o scadere de pana la 10% a vanzarilor, rulajul estimat este aproape dublu, la 7,2 mil. euro. Potrivit datelor companiei, numarul de salariati va ajunge la finalul anului la 140 de persoane.
LPP Fashion, care are ca obiectiv intr-un interval de doi ani atingerea unei cote de piata de 60% pe segmentul clientilor cu venit mediu, intra in competitie cu spaniolii de la Inditex care au adus in Romania brandurile Zara, Berska si Pull and Bear, dar si cu Solmar care detine pe langa Mango, si brandul Castro.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO