Companii

Retailerul de imbracaminte C&A cauta locatii de minim 2.000 mp pentru a deschide zece magazine

30.04.2008, 17:14 59

"In primul an estimam ca vom deschide intre 4 si 6 unitati, pentru care este nevoie de aproximativ 100 de angajati, urmand ca pana in 2010 lantul de magazine al C&A in Romania sa numere zece unitati", a declarat pentru ZF Herbert Asamer, purtator de cuvant al C&A pentru Europa Centrala si de Est.
Prima faza de extindere vizeaza Bucurestiul, urmand ca restul de magazine sa fie inaugurate in toate orasele cu peste 100.000 de locuitori.
"Incercam sa deschidem magazine in zonele cu frecventa ridicata, atat in centrul oraselor, cat si in centrele comerciale. Mai mult de atat, pentru fiecare dintre magazinele noastre avem nevoie de o suprafata de aproximativ 2.000 de metri patrati", spune Asamer. Astfel C&A va avea una dintre cele mai mari spatii de retail din Romania, pe segmentul de imbracaminte si incaltaminte, alaturi de alti doi jucatori intrati direct la nivel local anul acesta, Peek&Cloppenburg si Zara. Magazinul multibrand al celor de la Peek&Cloppenburg din centrul comercial Baneasa Shopping City din Capitala are 4.200 de metri patrati, in timp ce magazinul Zara din acelasi centru comercial are 1.500 de metri patrati.
La inceputul acestui an dezvoltatorul imobiliar Meinl European Land, care a achizitionat proiectul Shopping Center Militari de la Liebrecht&Wood, a anuntat ca unul dintre brandurile care vor fi prezente, incepand cu 2009, in galeria comerciala a complexului este si C&A, alaturi de retaileri ca New&Yorker, Decathlon, Hervis sau Humanic. Aceeasi lista de companii este anuntata si pentru proiectul de la Arad al Meinl European Land, care va fi inaugurat in toamna anului 2009 sub numele de West Gate. Chiar daca lantul de imbracaminte C&A nu a precizat care vor fi viitoarele destinatii, proiectele dezvoltate de Meinl sunt printre locatiile deja confirmate.
In acest sens retailerul a demarat deja un proces de recrutare pentru primul magazin din Capitala, printre pozitiile deschise numarandu-se manager de magazin, asistent manager de magazin sau coordonator financiar. La nivel international, compania are peste 34.000 de angajati si este prezenta in peste 16 tari din Europa, cea mai extinsa retea avand-o in tari precum Germania (422 de magazine), Austria (136 de magazine), Olanda (122 de magazine) si Belgia (118 magazine).
C&A, parte a grupului Cofra, care activeaza pe piata imobiliara, dar si in domeniul serviciilor financiare, care va comercializa in Romania articole de imbracaminte atat pentru adulti, cat si pentru copii, a raportat pentru 2007 o cifra de afaceri la nivel international de 6,1 miliarde de euro, in crestere cu 8,3% fata de aceeasi perioada a anului anterior. La nivel local C&A urmeaza trendul companiilor internationale care au vazut in Romania o piata de desfacere cu potential si care au inclus-o pe harta extinderii lor. "Dupa ce am deschis magazine in toate tarile din apropierea Austriei, urmatoarea noastra mutare a vizat sud-estul Europei. In urmatorii doi ani vrem sa intram atat in Romania, cat si in Bulgaria si Croatia", adauga Asamer. C&A se alatura astfel companiilor care deja au patruns direct la nivel local, cum ar fi retailerul Inditex, care a adus brandurile Stradivarius, Bershka, Oysho si Zara Home sau Peek& Cloppenburg care comercializeaza Hugo Boss, Lagerfeld, Esprit, Armani Jeans sau Diesel si poate fi urmat de retailerul german H&M, singurul care a declarat ca deocamdata nu are planuri concrete in Romania.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO