♦ Francezii au local o reţea de 27 de magazine deschise în principalele oraşe din ţară ♦ Retailerul controlează o treime din piaţa de profil.
Gigantul francez Decathlon, liderul incontestabil al pieţei de echipamente sportive din România, şi-a majorat cifra de afaceri cu 9,5% anul trecut, până la 970 mil. lei. Businessul Decathlon se află pe o pantă ascendentă încă de la intrarea pe piaţă a companiei în 2009. Anul trecut avansul cifrei de afaceri s-a temperat însă, după ce se situa la 16% în 2018 versus 2017 şi la 24% în anul anterior.
Tot pe un trend ascendent s-au situat şi ceilalţi doi indicatori financiari ai Decathlon în 2019, respectiv profitul net şi numărul de angajaţi. Primul a avansat cu 10%, în ritm cu cifra de afaceri, până la 55,8 mil. lei, conform datelor comunicate de companie. Numărul de salariaţi s-a apropiat de 1.500 după ce reţeaua de magazine a continuat să facă circa 150 de angajări. Această evoluţie vine şi ca urmare a faptului că francezii continuă să se extindă local. Ei au în prezent 27 de magazine fizice, prezente în marile oraşe ale ţării, şi unul online. Dintre acestea, anul trecut au fost inaugurate cinci unităţi printre care cele din Târgovişte şi Deva. Compania a anunţat că va continua expansiunea şi în acest an.