Companii

Retailerul de bricolaj OBI angajeaza 400 de oameni

10.07.2008, 18:38 29

Operatorul german de magazine de bricolaj OBI, detinut de grupul Tengelemann, va deschide in acest an primele doua magazine de pe piata locala, in Oradea si Bucuresti. Potrivit lui Gunter Grieb, directorul de operatiuni al OBI Romania, compania va angaja 400 de oameni pentru cele doua unitati.
OBI a anuntat anterior ca va investi circa 4 mil. euro in deschiderea unui magazin, suma care include echipamentele si lucrarile de amenajare a spatiului, mergand exlusiv in parcuri de retail prin parteneriate cu dezvoltatori imobiliari.
In Oradea, magazinul OBI se va invecina cu hipermarketul Real, in timp ce prima locatie a retelei germane din Capitala va fi un teren din cartierul Berceni amplasat intre doua magazine detinute de grupul Metro, Metro Cash & Carry si Real.
Retailerul OBI planifica dezvoltarea unei retele de aproximativ 13 magazine pana la sfarsitul anului 2009, dintre care unul in Bucuresti, prin investitii de circa 50 mil. euro. Suma nu include costul inchirierii locatiilor. Unitatile companiei vor avea suprafete cuprinse intre 8.000 si 12.000 de metri patrati.
La nivel local, OBI va concura cu jucatori puternici pe piata europeana, Praktiker, Hornbach, BauMax, Bricostore si Mr. Bricolage, dar si cu retele de bricolaj cu capital romanesc, precum Ambient sau Dedeman. Liderul este reteaua germana Praktiker, cu vanzari de peste 250 mil. euro in 2007, cand opera 20 de magazine, urmata de compania franceza Bricostore, cu 9 unitati. Cele doua retele au intrat pe piata in anul 2002.
Sudul Capitalei a fost vizat deja de trei dintre competitorii lui OBI - Hornbach, Praktiker si Mr. Bricolage.
Odata cu deschiderea centrului comercial Sun Plaza din cartierul Berceni, reteaua BauMax va inaugura si ea prima sa unitate din Capitala, tot in sudul orasului.
La nivel local, piata de distributie a materialelor de constructii, care include si retailul de bricolaj, era estimata in anul 2006 la 2-2,5 miliarde de euro, potrivit unor informatii publicate de grupul Praktiker.
OBI detine in total aproximativ 500 de magazine pe cele 10 piete din Europa pe care activeaza, mai mult de jumatate din acestea fiind amplasate in Germania. In Romania, planurile pe termen mediu prevad dezvoltarea retelei de bricolaj pana la 25-30 de magazine, ridicand valoarea totala a investitiei pe plan local la circa 80 mil. euro.
Compania nu exclude posibilitatea achizitionarii de terenuri pentru constructia magazinelor, anticipand scaderea preturilor terenurilor pe termen lung.
In acest an, retailerul va ataca si pietele din Ucraina si Slovacia. Potrivit datelor comunicate de companie, Obi este in prezent al patrulea mare retailer de bricolaj din lume, cu vanzari de 5,8 miliarde de euro in anul fiscal incheiat la finele lunii aprilie din 2007, avand in total peste 38.000 de angajati.
Tengelmann detine pe piata romaneasca si reteaua de magazine cu discount Plus, care a realizat in ultimul an fiscal vanzari de 126,5 mil. euro, cu 39 de unitati operationale. Anul trecut, reprezentantii Tengelmann au luat in calcul vanzarea magazinelor Plus din Romania, ca parte a unui plan de exit de pe pietele externe.

Lupta intre giganti
Praktiker, cu 22 de magazine, este in prezent cel mai mare retailer de bricolaj din Romania, dupa valoarea vanzarilor. Reteaua are 2.600 de angajati
Bricostore, cu 9 magazine, are in prezent 1.550 de angajati, reteaua fiind controlata de familia Bresson
Hornbach a intrat pe piata locala in 2007 si va deschide al doilea magazin in aceasta luna, tot in Capitala
BauMax - reteaua austriaca are 7 unitati in Romania si circa 800 de angajati
Mr. Bricolage a intrat pe piata locala printr-un parteneriat cu Arabesque
OBI va avea doua unitati si 400 de angajati pana la finele anului
Kingfisher si Leroy Merlin, cei mai mari doi retaileri de bricolaj din Europa, nu activeaza inca direct pe piata.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO