Companii

Retailerul de bricolaj Bricostore mizeaza pe afaceri de 170 mil. euro

Retailerul de bricolaj Bricostore mizeaza pe afaceri de 170 mil. euro

Isabelle Pleska, directorul general al Bricostore Romania

09.10.2007, 22:31 81

Reteaua numara sapte unitati in prezent, patru dintre acestea fiind localizate in Bucuresti. Compania va investi 6 mil. euro in unitatea din Pitesti situata intr-un parc comercial al dezvoltatorului imobiliar Avrig 35.
"In primele sase luni ale acestui an am realizat o cifra de afaceri de 83 de milioane de euro, ceea ce reprezinta o crestere de 51% fata de perioada similara din 2006", a declarat Isabelle Pleska, directorul general al Bricostore Romania. Evolutia la semestru vine pe fondul deschiderii unui singur magazin in perioada mentionata, in zona comerciala Baneasa din Capitala. Deschiderea Bricostore din centrul comercial Feeria a implicat cea mai mare investitie pe unitate realizata de companie, de 14 mil. euro, acesta fiind insa cel mai mare magazin al retelei, cu o suprafata de 14.500 de metri patrati.
Anul trecut, retailerul a inregistrat o crestere a cifrei de afaceri de aproximativ 65% fata de 2005, pana la valoarea de 138 mil. euro, si un profit net de 17,8 mil. euro, potrivit datelor raportate la Ministerul de Finante.
"Anul viitor vom deschide patru magazine, din care doua in Braila si Arad. Celelalte locatii nu le putem dezvalui inca, din motive strict imobiliare", a mai spus Isabelle Pleska.
Retailerul Bricostore a anuntat anul trecut ca va merge in locatii invecinate cu alte magazine de dimensiuni mari, precum hipermarketuri, ceea ce va influenta ritmul de extindere al retelei de bricolaj.
Reprezentantii retelei nu exclud continuarea extinderii in Capitala.
"Bucurestiul este o piata cu foarte mare potential, incapatoare, si face parte din planurile noastre viitoare de expansiune", a mai afirmat Pleska.
In 2006, era vizat si orasul Targoviste pentru extinderea Bricostore din acest an, insa compania nu a comunicat deocamdata finalizarea unui proiect in aceasta locatie.
Reprezentantii Bricostore estimau anul trecut ca vor ajunge la vanzari de 500 mil. euro la orizontul anului 2011, cu aproximativ 30 de magazine operationale.
Un magazin Bricostore listeaza aproximativ 35.000 de articole, iar 20% din acestea sunt importate direct de companie din Europa sau Asia.
Bricostore si-a deschis prima unitate in Romania in anul 2002, fiind, alaturi de germanii de la Praktiker, primii investitori straini pe piata de distributie a materialelor de constructii si bricolaj.
Anul trecut si-au facut aparitia mai multe retele internationale de profil, BauMax (Austria) si Mr. Bricolage (Franta), iar un alt retailer german, Hornbach, a inaugurat primul sau magazin din Romania in aceasta vara.
Alti jucatori importanti pe piata de bricolaj sunt retelele romanesti Dedeman si Ambient, care au anuntat la randul lor planuri de extindere pentru urmatorii ani.
Pretul ridicat al terenurilor si complicatiile legislative precum retrocedarile sunt provocari intalnite de retailerii de bricolaj nou intrati pe piata locala. O alta provocare este infrastructura rutiera, spun companiile. Magazinele de dimensiuni mari genereaza mult trafic in jur, astfel incat existenta unei infrastructuri bine puse la punct in zona in care sunt implantate este o conditie esentiala pentru dezvoltarea vanzarilor.
Jucatorii de talie internationala au anuntat investitii cumulate de peste 750 mil. euro pe termen mediu si lung in Romania, pentru extinderea retelelor de bricolaj.

Primii la profit

Bricostore a raportat anul trecut cel mai mare profit de pe piata de bricolaj, de 17,8 mil. euro, potrivit datelor de la Ministerul de Finante.
Compania romaneasca Dedeman (Bacau) a inregistrat o marja a profitabilitatii similara cu Bricostore, de circa 13% in 2006, cele doua retele fiind cei mai profitabili jucatori pe piata de profil.
Concurenta in retailul de bricolaj, dominat pana in prezent de companiile Praktiker, Bricostore si Ambient, se intensifica odata cu intrarea retelelor internationale BauMax (Austria), Mr. Bricolage (Franta) si Hornbach (Germania), care au anuntat investitii cumulate de peste 500 mil. euro in Romania.
Pana la finele lui 2008, reteaua de magazine de bricolaj va cuprinde peste 60 de unitati ale retailerilor internationali, potrivit planurilor de extindere comunicate de companii.
Dezvoltarea puternica a retailului de bricolaj, in urmatorii ani, se datoreaza cresterii pietei constructiilor si a numarului de proiecte imobiliare comerciale din orasele mari ale tarii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO